|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag har pre-lci och DRL i iDrive URbockad. Då ser det ut så här under dagen Länk Tills mörkret faller så börjar xenon halvljusen igång. |
|
|
Sitter den sensorn i backspegeln? Mina xenon lyser trots jag har drl avbockat :( |
|
|
Mitt är custom-made ;) Detta är inte OEM på pre-lci. Jepp, den sitter uppe vid regnsensorn. |
|
|
Hmmm, jag har visst ett prekärt problem, min halvljusautomatik fungerar ypperligt när jag väljer bort DRL i Idriven MEN när bilen slår av lysena så slocknar ALLT, halvljus, ringar, sidemarkers alltihopa. det finns inget i BMWhat som kan hjälpa mig. jag vill att BARA halvljuset ska slockna men att ringarna samt sidemarkers fortfarande lyser. kan nån hjälpa mig tro? |
|
| Du har en -10 LCI och DRL skall ju vara standard på din bil.. Känns som du måste ha missat någon ínställning i iDrive. Den är allså helt släckt då du har vredet på halvljus aut? | |
|
När jag ställer vredet i A läge så funkar automatiken. Ljust= lyse av. Mörkt=lyse på. Men när den släcker lyset vid ljust ute så slocknar rubbet... alla lampor är svarta. |
|
| Och du har xenon? | |
| Och ibockat i idrive att drl ska vara på? | |
| Nej, jag har halogen.. (ska det inte funka likadant?) | |
| Nix - inga ljusande ringar på bilar utan xenon. Alltså fungerar din som den ska. | |
| Wheelie82: när jag bockar i DRL i idrive så lyser det jämt men när jag bockar ur så funkar A läget. (dvs ljust= släckt. mörkt= lyse på) | |
|
Sim: menar du att det ska vara så på -10 med halogen? att allt ska slockna? det är väl inte ens lagligt även på dagtid att köra helt utan lyse.! |
|
| Man måste väl kunna koda i NCS expert om man vill att Ringarna alltid ska lysa? det måste väl funka? | |
| Som Sim säger.. Halogen är en annan femma.. Jo de går att koda men de är fortfarande inte godkända som DRL varselljus. Dina ringar går som pos.ljus. | |
|
Nej det är precis därför att dina HALOGEN halvljus är påslagna dygnet runt när DRL är aktiverat i idriven. Endast LCI bilar samt F10/F11 med xenon har godkänt varselljus i ringarna. |
|
|
Kör man ringarna tillsammans med dimljus är det lagligt i dagsljus. Fattar fortfarande inte varför jag kan bocka i och ur drl i idriven dock.. |
|
| Haha ringarna och dimljus lagligt?? Skulle inte tro de va.. Urbockad=drl under dagtid (om man har godkänt varselljus förutom halvljus) Urbockad=drl som halvljus hela tiden. | |
| någon som har koll på vad man ska ändra för command line i NCS om jag vill att ringarna ska lysa jämt? | |
|
Opps, jag vill ju självklart tacka alla i denna tråd som har hjälp mig med detta, känna bra att veta hur det funkar i varje fall. slipper man klia sig i skallen dygnet runt... Tackar alla.. |
|
| p_stman: ja kan skicka de på pm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.