AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.724

Utnyttja halvljusautomatiken i E61 LCI -07

Sida 2 av 4
Visa användare
24
zaxi
520d Touring -09 LCI
Kawasaki zxr 750 -89
Kawasaki z1300 -80
Kawasaki z1300 -83
HD Långgaffel -76
Harley Davidson StreetGlide -10
BMW 318 Cab -98
Jag har varit i kontakt med Molins bil om just detta att halvlysen lyser nästan jämt. Det skall vara samma sensor som regnsensorn (!) säger dom. Nummera kör jag i läge "0". Vem vill slösa på xenon ? Ibland kör jag med dim + park. Det ser ju coolt ut med ögonbrynen som tyvärr inte lyser med DRL.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
"Slösa på xenon"?
Det ska gå att programmera känsligheten på sensorn på BMW står det i min manual. Min är också i känsligaste laget, är väl för att det inte ska bli diskussion om det är tillräckligt ljust för DRL...
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Trodde också att halvljuset alltid var på, men när vårsolen började titta fram gick bilen med på att köra utan xenon påslaget! Krävs nästan solglasögonväder för att det ska hända dock. Men det fungerar iallafall!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Även jag stör mig extremt mycket på att det inte funkar som spec när man har bytt till nya led angeleyes.Se här Länk
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Ingen har nämnt kurvljusen hur funkar de?

Det är väl den inra lampan mot grillen? Har inte sett mina lysa nån gång..
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Kurvljus fungerar endast i ¨A¨ läget. Kör även jag i ¨0¨ läget normalt, inbillar mig att jag sparar på xenon men vet inte om det har någon betydelse för livslängd/hållbarhet. Någon som vet? Mvh
p_
31
p_stman
Bmw 520I e61 -10
Gammal tråd men jag har samma problem som dom andra i denna tråd.
min E61 LCI ska ha DRL men halvhjuset lyser hela tiden på min.

kan man justera känsligheten på ljussensorn själv via tex NCS Expert eller liknande mjukvara.

eller måste man lämna in den på BMW?
"p_stman", Det går kanske att koda om.
Jag har ställt in så att "ögonbrynen" och DRL krämar för fullt även vid tänt xenon.

p_
31
p_stman
Bmw 520I e61 -10
jo visst, så kan man också göra men jag vill att halvljusen ska slockna när det är ljust ute, så som det är tänkt att det ska funka.
"p_stman", om halvhjuset lyser hela tiden på din bil så kanske funktionen i LMA:n "Daytime running lights Europe" inte är aktiverad.
Om du inte har program för att kolla hur inställningarna i din bil är, så kanske du har någon i din närhet som har grejorna?

p_
31
p_stman
Bmw 520I e61 -10
jodå, den är aktiverad, jag har BMWhat som jag har kollat i och den är i bockad.
därför som jag undrar om känsligheten är lite åt fanders.

Mvh Peter
J-
534
J-A
325i T -08
Har monterat en modul Länk för att slippa köra med Xenon dagtid.

Ljusautomatiken tänder Xenon flera timmar innan solen går ner så den är felinställd. Har inte forskat om det går att ändra känsligheten?

J-A, alla de funktioner som den modulen erbjuder kan man redan koda med BMWhat.

P_stman, då verkar det som att din sensor av någon anledning är überkänslig.

J-
534
J-A
325i T -08
Blå525:
Gäller det även 3-serien?
Vet du om det går att ställa känsligheten på automatiken med BMWhat?
Har testat BMWhat lite och det verkar funka så det blir väl en skarp sådan.

Jag har inte sett att det finns någon sådan inställningsmöjlighet, men det kanske kommer. Det brukar läggas till nya saker när uppdateringar kommer.
3-serie: Länk

p_
31
p_stman
Bmw 520I e61 -10
Jag har läst en del på utlänska forum och det verkar vara ganska vanligt problem på 5 serien.
Det ska tydligen gå att ändra känsligheten via typ progman eller liknande.

Mvh peter
bm
187
bmwjim
523im -05
Jag har denna möjlighet att bocka i eller ur, men jag märker ingen skillnad.

Länk

SKA det hända något?

2005 har jag.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
bmwjim: På en pre-LCI som din kör den med xenon påslaget hela tiden när halvljusautomatiken är aktiverat. Om du deaktiverar DRL, är ljuset släckt dagtid och tänds automatisk när det behövs.
p_
31
p_stman
Bmw 520I e61 -10
Sim: gäller det bara Pre LCI?? jag har min i bockad i idriven med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.