|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en 320ci -03 Jag var och tittade på bilen idag, men är osäker på om den är värd 82000:- Bilen var utrustad med m3 paket, sportinredning, xenon m.m. men hittade några skavanker såsom spräckt tyg på förarstolen, väldigt sliten framruta, parkeringsskada på framskärmen (inte så stor), påbörjad rost på nedre dörrkanter, små rostbubblor på kanten där bakluckan stängs, slitna lyktglas fram, knackade lite för mycket i motorn på tomgång(för att ha gått 14000mil), men det som gjorde mig mest orolig var att det inte fanns någon kylvätska i expansionskärlet (utan varning på panelen). För övrigt är bilen fräsch och går bra. Vad tycker ni? kan det vara värt det? | |
| Du menar 52`? Min 325iMII STCC med 10.000 mil 2004 gick för 87` för en månad sen och den var i RIKTIGT bra skick. Inte en enda skavank. | |
| Med skavankerna du nämner så låter det tokdyrt! | |
| M54 facelift | |
| Du missuppfittade mig. Jag vet att det är M54. Jag menade att den är värd möjligen 52.000 kr i skicket du beskriver. | |
| oj, förlåt, läste för snabbt, här är den föresten: Länk | |
|
52` är väl lite för lite kanske, men om man räknar på vad det skulle kosta för att fixa dom nämda fel kanske det skulle gå på: - ruta ca 2000kr, - framskärm + lackering ca 2000 -2500 - lyktglas ca 1000 -1500 - fixa rost ca 2000 - byta till tjockare olja ca 1500 - framstolen kan jag sy ihop själv o kr - att det försvinner kylvätska ..... här kan man undra vart den tar vägen? Totalt: ca 7500kr Så 82000 - 7500= 74500 (om det inte är något fel på topplockspackningen) Jag erbjöd honom 75000 när jag var där och tittade på bilen men han tyckte att det var för lite. |
|
|
Varför inte en 330 ci -02 E46 dem får man ju för samma pengar? Lite roligare men med äldre look... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.