AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.995

Hur många originalhögtalare i Bmw e39?

ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Undrar hur många högtalare som sitter som original i E39 med cd professional radio?? Varför jag frågar är följande: fram sitter en större bashögtalare? längre ner på dörren sen sitter väl en liten diskanthögtalare? i samma höjd som sidobackspegeln, också den på dörren. Bak sitter det på Touringen 2 st större högtalare i taket, bashögtalare? Nu till min undran, sitter det en högtalare på vardera dörren både fram som bak ,nästan vid dörrhandtaget också?? där sitter nämligen ett litet galler på vardera dörr som ser ut som högtalare, men på min bil kommer det inte något ljud från dessa, är detta extra option eller är det kanske inte alls högtalare?? Hjälp mig nån som vet detta!! Mvh Mats
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Sitter väl 4x högtalare (1x 5,25:a i vardera dörr) + 2x i hatthyllan?

- Bayerische Motoren Werke AG -
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Ps. Nu har jag dock en sedan (Vet inte om samma gäller en touring)

- Bayerische Motoren Werke AG -
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
I en professional sitter två stycken i vardera framdörr och två stycken i taket i bagaget. Totalt 6 stycken

I en Hifi/Top Hifi sitter 3st i vardera framdörr, en i vardera bakdörr, två stycken i taket och en Subwoofer i höger sidofack i bagaget. Totalt 11 stycken.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Jo
163
Jonathan A
335d -08
320 -76
i min sedan sitter det diskanter i bakdörrarna också! 5.25" i framdörrarna samt i hatthyllan och 2 diskanter i varje dörr där fram samt diskanter i bakdörrarna!
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Keyman! Precis som du räknar upp har jag ju också,grejen är att det kommer inget ljud från de små diskanterna i fram/bakdörrarna,så jag undrar mest om de på alla E39:s satt dit högtalargallren även om man ej har HifiI-system.Har du Hifi system eller ej,kommer det ljud från diskanterna??

Jonathan!! då du också har detta system, fungerar alla högtalarna? speciellt de små i dörrarna.

Vad jag vet så har jag inget Hifi-system?

Alla andra med E39 Touring har Ni också små diskanter i bak/framdörrarna eller åtminstone gallret?? Mvh Mats
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
matteZ4: Alla e39 har diskanter vid speglarna i framdörrarna plus 5.25" elementen. Med HiFi tillkommer mellanregister i uttagen i dörrarna.
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Kane: Ok jag förstår, då menar jag mellanregister såklart för det sitter små högtalargaller precis vid innerhandtagen i all 4 dörrarna, men ej ljud från dessa men övriga kommer det ljud från. Så frågan kvarstår sitter dessa på alla bilar eller är mina urkopplade på något vis?? Hoppas Ni förstår hur jag menar! Mvh Mats.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Du har nog inte mellanregistren i din bil.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Det sitter galler på alla bilar, men inga högtalare bakom på snikstereon.
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Isåkare!! Tack för svaret, exakt vad jag ville veta att gallren sitter på alla E39:or oavsett om man har Hifi eller inte. Mvh Mats
ed
776
edge
520dT M -15
Sitter som sagt galler på alla e39or. På min finns dock bara 6st högtalare. Har buissnes stereon. Har beställt 6 nya alpine högtalare som jag förhoppningsvis får innan helgen. Ska bli intressant att höra om de blir nån skillnad på ljudet när man bytt ut originalen.
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
@edge: Återkom gärna om hur det blev efter bytet av högtalare.
ed
776
edge
520dT M -15
De ska ja göra men tyvärr blir de inget byte i helgen då inte högtalarna kommit än :-(
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
@edge: Toppen!

Undrar om ngn vet om det är så enkelt så att det bra är att montera högtalare i bakdörrarna och få ljud i dem om man har en Professional stereo?

/H
ed
776
edge
520dT M -15
Personligen är ja rätt nöjd över att inte ha diskanter i bakdörrarna. Tror inte jag skulle uppskatta en diskant så nära örat. Jag är lång och sitter ganska långt bak, så diskanten skulle hamna precis till vänster om mig och ja tror de skulle förstöra ljudbilden.
ed
776
edge
520dT M -15
Personligen är ja rätt nöjd över att inte ha diskanter i bakdörrarna. Tror inte jag skulle uppskatta en diskant så nära örat. Jag är lång och sitter ganska långt bak, så diskanten skulle hamna precis till vänster om mig och ja tror de skulle förstöra ljudbilden.
ed
776
edge
520dT M -15
ed
776
edge
520dT M -15
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
En gammal tråd men jag förstår inte vad jag har för konstig mix av högtalare. Har en 525 touring 03 med högt i taket bak, inga i bakdörrarna och fram endast en diskant längst upp/fram. Ingen bas elr mellan, låter verkligen dåligt då allt ljud måste komma bakifrån!?

Pär
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.