|
|
|
|---|---|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag såg att BMW har fått en ny återförsäljare i Gävle. Jag är intresserad att prova på dem nästa gång eftersom jag inte är så nöjd med Noviation i Uppsala. Har någon varit hos dem i Gävle och kan ge åsikter? Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Har hört att dom ska vara väldigt trevliga där... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
Deliq |
Har handlat res.delar samt pratat med försäljningskillarna. Mycket trevliga !! Rekommenderas M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
| Har du blivit dåligt bemött på Novation i Uppsala? Både jag och farsan har varit där och vi tycker helt klart att Novation är den bästa BMW-återförsäljaren. Fast i torsdags när farsan var där och skulle köpa nya bromsskivor fram till hans 525 TDS Touring -96 så fick han oventilerade bromsskivor! De skulle, när jag kollade sitta på en 518 eller en 520. Så jag hoppas att det går bra att byta skivorna. De sitter ju på nu. Men eftersom vi sa precis vilken modell och årsmodell vi hade så var det ju Novation som har gjort fel. Hoppas det går vägen... | |
Deliq |
Jag har servat bilen och köpt reservdelar hos Novation, och har inget ont att säga om det Däremot har jag vid flera tillfällen blivit mer eller mindre ignorerad av försäljarna, trots att jag varit seriöst intresserad av bilar i 300.000-kronorsklassen. Vill de inte sälja till mig så köper jag hos annan handlare, så enkelt är det. Blir jag bra bemött vid ett köp så forsätter jag att serva bilen där. Tyvärr får Novations servicekillar i fortsättningen inget jobb av mig pga deras försäljares attityd. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag kan inte säga att jag har några allvarliga saker mot Noviation, det är mest en känsla att inte bli nöjd. Det allvarligaste vara att de skulle göra en inspektion 1-service, och inte upptäckte att stötdämparna var mycket dåliga, (den vänstra visade sig efter byte kort därefter vara helt utan verkan). Killen som bytte dem sade att han själv märkte att dämparna var dåliga genom att köra över tröskeln till verkstaden, men det märkte de inte i Uppsala. Det andra var att jag bad dem höra på tomgången, som jag tyckte gick lite ojämnt, (även utan AC). De upptäckte inget. På nästa besiktning fick jag med nöd och näppe igenom den pga avgasvärden (HC) på tomgången. Nu är jag orolig för hur det går detta år. Det tredje var att de inte upptäckte att min AC-fläkt var helt fastrostad. Detta har inte heller upptäckts på tidigare inspektions-servicar hos auktoriserade verkstäder (enligt tidigare ägaren). Som försvar kanske inte en test ingår i inspektion 1, men det gör koll av stötdämpare tror jag. För det fjärde kunde de inte svara på om jag har eluppvärmda spolarmunstycken samt backspeglar, eller rörelsedetektor för larmet. Detta måste väl finnas tillgängligt inom BMW, (utifrån chassinummer eftersom det är original). För det femte: När jag efetråt har köpt delar, har jag inte varit inlagd i deras data, så att de bara slår in bilnumret, utan de har fått "gå den långa vägen" i deras listor. För det sjätte: De ringde faktiskt och sade att handbromsen var dålig, och om de inte skulle fixa detta. Jag sade nej, (hade inte råd). De sade dock inte att det inte var någon handbroms alls på vänstra sidan! Det upptäckte jag först vid besiktningen, (gick dock igenom). Jag uppfattade den personen som tog emot mig att han bara gjorde jobb utifrån debiteringslistan. När jag frågade om gnissel i vindrutetorkare svarade han bara att hur många timmat får vi lägga ner på detta? Ett år efteråt kärvade bussningarna ihop, och jag fick riva ur allt själv. Jag upptäckte att genom att koppla loss länkarmen från motorn hade BMW kunnat undersöka bussningarna på ca 15 minuter. Nog om detta smutskastande. Jag kanske hade otur, men de är så dyra att jag testar nog någon annan nästa gång. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.