|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 320D E91 2009. Har fått ett irrterande kluckande/Knorrande/knäppande ljud bakifrån bilen. Låter nästan som en panel e lös eller nått glappar inne i bilen. Men har kollat allt inne i bilen o hittar inget. Testade idag o putta bilen lite framåt på parkeringen så att den kom i gungning. O då låter som ett kluckande skvalpande ljud under bilen. Kan detta vara bakaxeln som inte sitter ordentligt? | |
|
Har du även kollat gummibussningarna som är monterade ovanför stöt dämparen så de är hela. Annars far stötdämparen in och emot plåten. Vill du inte ta av inredningen, så kan du hissa med domkraft också titta där stöt dämparen sitter fast upp till om det gummit är kass. (inget ovanligt, särskilt om bilen är sänkt). Om inte detta, så hade jag försökt fixa lyft, så du kan bräcka lite med en kofot och se hur dina bussningar mår. |
|
|
Jäklar att det inte går att radera. Ang det jag nämnde med stöt dämparen, så när det skedde för mig, så slog dämparen i högtalar lådan i hatt hyllan på min bil, så det lät hemskt inne i bilen. |
|
| Har också ett klapprande ljud efter man kör i gupp eller på ojämnheter, höger bak. Mest när det är blött ute av någon anledning. Låter som att en sladd är lös och klapprar mot plåten eller något. Fantiserar om det kan vara något nödsnöre (med litet handtag) till tanklocket som smitit in i bakskärmen. Det brukar ju sitta sådana på många bilar så man kan öppna tanklocket utan att bilen har ström. | |
| Jag blir galen snart. fattar inte vart detta ljud kommer ifrån. Låter som nått är löst o slår mot något. Nått som glappar som om en panel i bilen vore lös eller nått. Vänster bak i bilen kommer det ifrån! Jag hade inne bilen på garanti lack av kofångare bak. Funderar på om dom glömt nån skit när dom skruva på kofångaren igen? | |
| Har också en omlackering höger bak. Ska be verkstaden kolla/fundera på det vid nästa service. Måste vara något löst av plast som ligger och snuddar mot en plåtpanel låter det som. Det låter om man försöker gunga bilen i sidled. | |
| Hittade felet. Var exakt som jag misstänkte. Plastknoppen från tanklocket som låg och dinglade mot insidan av bakskärmen. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.