|
|
|
|---|---|
| Tänkte kolla med er vad det är som styr att det sitter olika joysticks till automatlådan på E60/E61 LCI. Jag har själv en 535d 2008 där det sitter en lite rundare variant av automatlåda spak medans jag har sett en del 2008 LCI som har en lite rakare och kantigare spak. Hoppas ni förstår vad jag menar. Varför är det olika? Min 2008 togs i trafik i maj 2008. | |
| Tror den andra är sportautomaten med paddlar på ratten. | |
|
ok, tackar då vet jag. Jag har ett sportläge på min också men som sagt inga paddlar har jag. |
|
|
Jag har fått för mig att "gamla" spaken följer med upp även på LCI modellerna i början där och att man bytte spak "mitt i" en årsmodell? Gamla spaken är kantigare och står rakt upp och är mekanisk - medans den nyare är "elektronisk" (går tillbaka till 0-läget automatiskt) och är rundare och mycket elegantare. |
|
|
Nikeman: Endast på 520d LCI, andra motoralternativ fick den elektroniska spaken med automatlåda efter facelift och även så fick även 520d LCI en årsmodell senare. Det finns två varianter av den elektroniska spaken som nämnts ovan, en längre standardvariant och en kortare och knubbigare spak till sport-automatlådan med en knapp märkt "Sport" bakom spaken och paddlar att växla med i ratten. //Bjersér |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.