|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag var tvungen att länka till denna. Lite "kittad" och så står något om M5 3,8 i annonsen, min tyska är inte på topp, kan motorn vara bytt? Hur som så ser den rätt fräsch ut och priset var inte så farligt med tanke på hur få som byggts. Länk /Fredrik | |
|
Nej inte motorn men den har ett avgassystem från M5 3,8 monterat för tillfället. ___ //Ulf |
|
| Ok! Tack! Då kan det vara fyndpris, den ska vara rätt risig för att inte värd det begärda priset. Endast 45st B10 4.0 har byggts, antal med automat vet jag dock ej (Stephan...?) Men miltalet undrar jag om det stämmer? | |
|
Låter det inte lite billigt för en Alpina som gått 6000mil? Ngt lurt här. Det kan inte vara en 540i som är Alpina stylad? Alpina B10 brukar ligga på 100,000kr och uppåt i Tyskland. Leistungssteigerung von Alpina auf 315PS Tacho Alpina bis 300 Zustazinstrumente Alpina Öldruck,Öltemperatur,Batterieanzeige,Diff temperatur etc Alpina Räder 8 und 9x17 mit 235 und 265 Fulda HA und VA 6-7 mm Profil Alpina Verspoilerung (Frontspoiler und Heckschürze) Alpina Dekor Alpina Lenkrad (Airbag) Alpina Zustaztank im Kofferraum Alpina Einstiegsleisten Alpina Kats Alpina Abgasanlage ab Kat (gibt es dazu Momentan ist eine M5 3,8L verbaut) Doppelairbag Servolenkung (Servotronic) ASC ZV Mit FB orginal BMW im Schlüssel (3 Orginal Schlüssel) elektrisch verstellbare und beheizte Aussenspiegel Leder Schwarz Sportsitze Elektrisch verstellbar mit Sitzheizung und Armlehnen Rückbank Mit Kopfstützen MAL mit Ablagefach, elektrisch Höhenverstellbare Kopfstützen Sitzheizung hinten Wurzelholz dekor komplett Schwarzer Dachhimmel und Grosses Innenlichtpaket Elektrisches Schiebedach 4 mal Elektrische Fensterheber Seitenrollos (alle ganz) Elektrisches Heckrollo Tempomat Grosser Bordcomputer Klimaauto |
|
|
Nej det var en äckta Aplina ser jag nu. Så något annat lurt. Samma bilder finns på Länk Enligt mina uppgifter byggdes 49 stycken mellan april 1993 till Augusti 1995 |
|
| Vira: Jag håller med... | |
| Ursäkta för alla inlägg (saknas edit-knapp) 45 sedan byggdes (4 touring) tot 49. | |
|
44st med automat och 1st Daytonaviolett 6vxl BJ12020 vilket är den #35 Alpina B10 4,0an och den #13 540i/6, alla 4,0 Touring har automat. För 4,6 har 9st Limo och 5st Touring 6vxl låda. Detta bör var följande 540iA/Alpina B10 4,0, M-speglar har försvunnit och sidogardiner och armstöd fram har tillkommit. Mycket bra utrustningsnivå och priset är mycket bra om motor/låda fungerar. Miltalet tror jag inte på, är kanske efter motorenovering. Men spelar ingen större roll med det priset, en 540iA skulle kosta så mycket i bra skick. Dock har den varit ute förut så något strul är det väl och det som brukar avgöra är säljaren, men det gör det inte mindre värt att kontakta och se hur det verkar. Individualdaten vorhanden Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBAHE61010GF05459 Typ-Code HE61 Typ 540I (EUR) E-Baureihe E34 () Baureihe 5 Bauart LIM Lenkung LL Türen 4 Motor M60/2 Hubraum 4.00 Leistung 210 Antrieb HECK Getriebe AUT Farbe DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181) Polsterung SONDERPOLSTERUNG (9990) Prod.-Datum 1993-10-22 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 214 AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) 216 SERVOTRONIC 220 NIVEAUREGULIERUNG 240 LEDERLENKRAD 243 AIRBAG FUER BEIFAHRER 302 ALARMANLAGE 320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL 339 SHADOW LINE 354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE 401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH 416 SONNENSCHUTZROLLOS 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 428 WARNDREIECK 438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 464 SKISACK 481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 499 KOPFSTUETZEN IM FOND ELEKTRISCH 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT 528 AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) 534 KLIMAAUTOMATIK 537 STANDLUEFTUNG 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 662 BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS 672 CD WECHSLER 6-FACH 676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM 686 ANTENNENDIVERSITY 690 CASSETTENHALTERUNG 801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG 920 ALPINA, OHNE BRIEF 940 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Individualfahrzeugdaten Z1XX Polster Dachhimmel in Wirkvelours schwarz (incl. A-/C-Saeule und B-Saeule einteilig, Sonnenblenden, incl. Lager/Gegenlager, Dachhaltegriffe Hutablage), wie Schl.Nr. 0475 Innenleuchten in schwarz Restliche Innenausstattung wie bei Leder Bison schwarz, Schl. Nr. 0203 0940 Sonderwunsch Umbördelung der Radhäuser hinten. Hinterachsgetriebe mit Ã?bersetzung i=3,45 ohne Sperrdifferential. HP-AuÃ?enspiegel in Wagenfarbe lackiert Sitzheizung fuer Fondsitze, wie Schl.Nr. 0496 Autotelefon D-Netz (GSM) mit Freisprechanlage, wie Schl.Nr. 0623, jedoch ohne Telefon-Heckantenne (Schl.Nr. 0683) Telefon-Dachantenne D-Netz Hirschmann MCA 99070, 86 mm, Sach-Nr. 2 137 355.9 Stabilisatoren vorne/hinten gemäÃ? Bauabweichung 8058.F. 90L Tank. Priserna på Alpina B10 4,0/4,6 varierar stort vissa försöker med över €20000 (och lyckas) och några tar under €5000, den enda 6vxl var ute för under €5000 vid ett tillfälle för 2-3år sedan men var vid tidigare gånger ute för 8-11000. Det finns så mycket att gå igenom att alla olika priser kan vara rimliga, en 4,0 Aut Limo är dock det minst attraktiva en sådan har svårt att nå över 10000 om det inte typ är en Japanimport med låga mil. Mvh Stephan |
|
| Ursäkta OT men hur får du fram chassienummer på utländska bilar? | |
|
Jonatan; Inga problem när jag har alla chassinummer då är det bara att jämföra fram vilket ex som stämmer. Gällande Alpina B10 4,0 aut/4,6 Switchtronic bygger de på 540iA HE61 så då drog jag fram alla med kod S920 Alpina ohne breif (Alpina utan regbevis) och denna är den enda som stämmer. Jag har alla listor till 540iA HE61 Individual + alla icke Individual av årsmodell 95-96 samt många många andra BMWbilar inklusive 540iT/6 E39. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.