AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.740

Fler som är nöjda med Bil & Motorteknik i Huddinge?

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej alla!

Jag vet att man inte får göra reklam här, så därav rubriken! Jag hade 850:n inlämnad efter att jag precis köpt den efter rekommendation av en bekant i klubben.

Per Larsson som driver Bil och Motorteknik i Huddinge gick igenom den och pulade. Han hittade en hel del i bakvagnen som behövde bytas så det lät jag honom göra. Sjukt kunnig och proffsigt bemötande, ringde någon gång i veckan och stämde av kostnader så jag slapp obehagliga överraskningar. När jag skulle hämta bilen så hissade han upp den och visade vad de bytt för delar, och visade vad som var trasigt med de gamla. Dessutom bjöd han faktiskt på ett motoroljebyte - det ni! Till sist så gick han igenom med mig det som jag ska tänka på i framtiden och det var också bra. Lämnar helt klart in den i fortsättningen.

Kort och gott - sjukt nöjd! Fler som har åsikter?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Gör en sökning i forumet så får du svaret :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jag har haft M5:an hos honom 2 gånger (byte trågpackning samt byte bakaxelkåpspackning+upphängning). På den tiden (typ 2005) var han inte såååå dyr, tror jag gav runt 3000 för respektive jobb. Jobbet som sådan är jag nöjd med, speciellt bakaxeln där han glasblästrade alu-kåpan. Oljetrågspackningen höll sig torr i dryga 3 år, sedan började den svettas, men det beror nog mer på den sunkiga korkpackningnen än kasst arbete (även här hade de ner tråget, rengjorde det noga).

För tillfället fnular jag på att lämna in ett större jobb till honom, dock så har jag en budget för arbetskostnaden o jag är rädd för att Perre kommer spräcka den rejält. Det som skall göras i korta ordalag är en komplett renovering av fram+bakvagn inkl blästring & målning. Delarna finns det är "bara" arbetet han skall få lämna ett pris på...Jag vet att det blir ett 5-siffrigt belopp men jag hoppas han ger mig ett rimligt "paket-pris" o inte räknar ihop timmarna enligt Cabas eller nåt liknande, i o med att allt görs på en gång borde det falla i från en massa tid då det man ibland behöver montera bort mer för att kunna byta nåt, ibland kommer man åt kan byta direkt. Vi får se vart det slutar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.