|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg i tråden. Dock så håller jag koll hela tiden. Bilen hade gått 19548 mil vid tankningen idag. Det förefaller som att den är inkörd nu då förbrukningen gått ner. på de 2 sista tankningarna har jag legat på 0,507l/mil samt 0,503l/mil! Färddatorn stod på 0,48 vid båda tankningarna För mer info Länk |
|
Verdi |
Får ju hoppas att den är inkörd vid nästan 20 tusen mil... ;-) (du menar km va?) |
| Kul att ni är vakna;-) Jo jag menade km | |
| Imponerande! | |
|
Inne på min första tank med min 520d -10, färddatorn har som lägst varit nere på 0.60, står på 0.62 nu med 85 mil körda, med en 50 mils långkörning med cykelställ. Har väl lite blyfot ibland men hade hoppats på att den skulle vara lite snålare faktiskt... Tror inte jag kommer att ha tålamod att ta mig under 0.6...haha Enligt datablad ska min bil dra 0.52 (automat), vilket jag tror blir omöjligt att klara av....min första automat för övrigt, så HÄRLIGT, aldrig manuell igen. |
|
|
Polarens farsa har en 12as 520dAT som han körde på 4,7l/100km vid senaste tankningen. Troligtvis enligt färddatorn men ändå riktigt lågt speciellt som han bor och kör i Stockholm. Stephan |
|
| Min 520dAM ligger på blandad-körning nu på ca 0.61-0.63 enl färddatorn... Tycker det är helt otroligt mycket. Bilen har ändå rullat 1400 mil och borde vara inkörd nu. Åker med original 18" M-sport hjul. | |
| Min 520dAM ligger på blandad-körning nu på ca 0.61-0.63 enl färddatorn... Tycker det är helt otroligt mycket. Bilen har ändå rullat 1400 mil och borde vara inkörd nu. Åker med original 18" M-sport hjul. | |
|
Ja, din 2012:a ska ju dra mindre än min på papperet dessutom... De här eländiga RFT däcken jag har drar nog lite extra också....fast det är 18", men det är ju 275 i bredd bak så lättrullade lär de inte vara direkt... Ingen med 520dA -10 som har lite siffror? |
|
|
Bästa värdet så långt 0,495...den är nog inkörd nu! Länk |
|
|
Gokar kolla länken där finns lite siffror Länk |
|
|
Milen rullar på, nu sedan 150 mil på hakka r odubbat. Trevliga hjul tycker jag går tyst och fint. Förbrukningen har dock gått upp något ligger på ca 0,55 nu. Se aktuell förbrukning i länken Länk |
|
|
Lite skillnad mot min 520dAM. Länk Dock är alla mätningar med 21" sommarhjul. Tyvärr pajjade jag mätningarna runt 1 augusti då jag var i tyskland och vände och tankade där nere men slarvade bort tankkvitton osv så jag har inga mätningar efter dess. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.