|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Körcykeln är inte på bänk vad jag hört. Jobbar på Volvo PV och är en speciell förare sjuk måste dom ställa in testet. | |
|
Bäst hittils..milen rullat på snabbt denna veckan.. Km 5426 Liter 60,85 Färddator 5,1 Aktuell färddator 5,4 Uppmätt 0,528 |
|
|
Kanske skoj att mäta hur mycket bilen dricker Räknar ni också på hur mycket den rasar i pris ? Skall man ha 100 % koll på sina bil kostnader skall man inte åka Bmw utan buss ! Bmw åker man för man gillar bilar och skiter i kostnader Rätta mig gärna om ni tycker att jag har fel :-) Ha deT |
|
|
Thom525 du har nog rätt..men buss är inget alternativ för mig..Hur den rasar i pris är lite svårare att mäta. Tror dock att milen inte spelar galet stor roll bara man säljer innan de gått för långt. Men jag gör mätningen för att jag tycker det är skoj..hoppas någon annan än jag också tycker det.. Länk |
|
|
Människor är olika, låt dem som tycker det är roligt att hålla koll på förbrukningen få göra det utan gnäll. Ur teknisk synvinkel är förbrukningen intressant och har man ett teknikintresse ser jag det som ganska naturligt att vissa "snöar" in på förbrukningsaspekten. Speciellt om man köpt en bil som är extra bränslesnål. Jag tror dessutom att en väldigt liten del av BMW-ägarna skiter i kostnaderna. |
|
|
Ett av de övervägande skälen att välja BMW är väl just bränsleeffektiviteten, BMW har ju länge varit duktiga på att bygga bränsleeffektiva motorer, så därför är ju denna fråga mycket intressant för många teknikintresserade BMW-ägare. /J.I. |
|
| Ett av de övervägande skälen för andra att välja BMW är väl just körglädjen. Tillsammans med bränsleeffektiviteten blir det extra trevligt. Köper man rätt bil vid rätt tillfälle finns det ofta mycket pengar över att tanka för. Efficient Dynamics, nya 550i har fått 450 hk och drar under litern. | |
|
Kanske man inte skiter i kostnaderna men köper man en bil som rasar många fler sköna tusenlappar än man någonsin kan kompensera med låg förbrukning Men absolut nog är det käckt att man kan åka en storbil med över 300 hk på 0,63 vid snikkörning är iofs inte det jag tittar mest på Ha deT |
|
|
För er som är imtresserade..;-) Km 6547 Liter 59,59 Färddator 5,0 Aktuell färddator 5,3 Uppmätt 0,531 Snitthastighet enligt färddator 74,3 km/h Länk Var nere på 0,48 enl färdatorn under denna mätningen så jag trodde det skulle bli bättre än förra denna gång...men det blev nästan samma. |
|
|
:) Kör du alltid med släp ? Det är markerat på spritmonitor. :) |
|
| Jag kör inte alltid med släp(som ni kanske förstår med de förbrukningssiffrorna), men mellan tankningarna har jag kört med släp någon eller några gånger de gånger. Har inte hittat att man kan ange hur många mil man kört med släp på spritmonitor. | |
|
Det var det jag tänkte. I sånna fall var din förbrukning mycket låg för att dra släp. Det går tyvärr inte att ange hur många mil man har kört med släp. |
|
|
Så dags igen.. Km 7696 Liter 62,07 Färddator 5,2 Aktuell färddator 5,3 Uppmätt 0,54 Snitthastighet enligt färddator 74,8 km/h |
|
|
Dags att fylla på igen.. Km 8833 Liter 59,16 Färddator 5,1 Aktuell färddator 5,3 Upmätt 0,52 Snitthastighet 75,4 Länk Finns det inga andra 520ede på forumet? Hade varit kul att se era synpunkter.. |
|
Verdi |
thom525, en 520d kostar mindre än en 550i vad gäller precis allt annat förutom förbrukningen också. Enda billigare alternativet är att välja en äldre bil med allt vad det innebär i form av sämre garantier, högre risk för stora fel osv... |
|
Dags igen.. Km 9994 Liter 61,17 Färddator 5,0 Aktuell färddator 5,2 Upmätt 0,527 Snitthastighet 75,3 Snart är det dags för att ha roligt mellan tankningarna..alltså semester |
|
| Glömde länken...Länk | |
|
Dags igen.. Km 11001 Liter 53,96 Färddator 5,0 Aktuell färddator 5,2 Upmätt 0,536 Snitthastighet 75,4 Nu i Karibien..Körde hit..skoja bara |
|
|
Har tankat 4 ggr sen sist! För er som är intresserade ligger de på Länk Har varit lite "speciell" körning sedan sist och i dessa tankningarna. Så förbrukningen har varierat mellan 5.5 till 6.5 liter per 100km. Min dotter har börjat övningsköra och det drog lite mer då. Sedan har vi varit en runda till Paris med mycket snabb körning. Bilen går kanonfint på autobahn. Som mest var jag uppe i 225. Låg under långa perioder i 190 på farthållaren.. |
|
| Jag kör på ca 0,6 liter per mil i stan. Man tankar sällan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.