|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte motor olja igår på bilen och idag var jag ute och körde, hade inte på sterion för att kunna lyssna på motorn, den lät fint, men nu när jag uppmärksammar på ljud så hörde jag ett dovt vinande som går upp och ner från sevopumpen tror jag, titta på nivå stickan men jag förstod inte så mycket eftersom jag inte hade inst boken i bilen. Nivån va väl på mitten Jag testade med fullt rattslag till höger och vänster några ggr men ingen bättring , låter lite mer med full rattslag ut åt vänster och lite åt höger. det är samma ljud oberoene av varvtalen på motorn. Kännde på ratt och servolja behållaren och de vibrerar i takt med att ljudet gåt upp och ner. Någon som vet vad detta ljud kan bero på? Borde jag låta bli att köra tills felet är åtgärdat? Väldigt tacksam för svar. mvh Jonathan | |
|
Prova fyll på mera servo olja,en kaffe kopp lr mera:) Mvh:Daniel |
|
|
Tack, de ska jag prova. Nu har jag varit ute och undersökt lite mer och när jag känner på slangarna runt servo olje behållaren så känns det somm att det klunkar i dessa, typ som luftbubblor skulle skjuta runt eller liknande. Vad kan detta bero på? Ska jag försöka byta servoolja eller lämna in den? mvh |
|
|
Kolla så att den inte tjuvar luft vid nån slanganslutning (där det sitter slangklammor) Har varit ute för liknande på ett annat bilfabrikat. Skulle väl även kunna vara tex. servopump som är på väg att ge upp. Se till att fylla på rätt olja vid påfyllning! |
|
| Det ska va CHF 11S olja i din servo, finns att köpa på BMW för knappt 200kr litern. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.