|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en BMW 325td -94 körd 200.000km Bilen gick väldigt dåligt när jag köpte den, Bytte packningar i dieselpumpen, dom var trasiga, bränslefilter bytt, pumpen i tanken var trasig, glödstift, startmotorn, även spridarna fick sig en blick Bilen började gå klockrent. men nu till självaste problemet den har inget segdrag, kommer man t.ex till en korsning och måste stanna så stannar motorn plötsligt, bara att starta igång så går den igen. något som är riktigt konstigt är att när jag belastar bilen med att förbruka så mkt ström som möjligt, lyktor, fönstervärmare, fläkt, blinkers, så stannar den. bilen har nytt batteri och laddar perfect. Behöver verkligen hjälp med detta, var kan problemet vara? strömfel någonstans? Mvh:Daniel | |
|
När man håller in broms pedalen så kan bilen börja leta varv tal mellan 600 och 1100rpm, släpper man bromspedalen så stannar bilen, vacumpumpen är i gått skick. |
|
| diesel pumpen är kass? | |
|
De e möjligt att pumpen börjar bli trasig, men hur kommer det sig då att den går felfritt hela tiden när man kör också långa sträckor, men direkt när man stannar bilen t.ex för rött ljus, och sedan skall åka, så stannar den. låter lite konstigt, finns det nån tajmning att kolla på pumpen, el dyl? mvh:Daniel |
|
| tänds det varningslampor innan den dör? På min var det glappkontakt mellan kabel och kabelsko på batteriet vilket gjorde att den uppförde sig konstigt och stannade titt som tätt. | |
|
Spridare lampan kan blinka till, inget annat, ska se över givarna på motor nu när jag hinner ifall de kan vara problem där |
|
|
tog elmätaren och mätte idag, insugsgivare runt 5,64v och tryck något över 6 v, borde vara ok dock här kan det vara problem: gaspedal: dra isär kontakt vid gaspedal och mät ohm mellan stift 1-2: ca2115ohm ejgas, 1400ohm fullgas. min gav 1160ohm vid tomgång och det stod bara 1. vid full gas på displayen. det här behöver kollas över |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.