|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har nyligen köpt mig en BMW 320 -01 och den har väldigt klent ljus jämfört med andra bilar jag har ägt. Den har inge xenon. Dags att konvertera den eller är det nya reflektorer eller vad bör man göra? | |
| Kolla så dina reflektorer inte är missfärgade/brända. Händer tydligen en del sånt på dessa bilar. | |
|
ser bra ut där, inga miss färgningar. |
|
|
Kanske är lönt att prova lampor som ger bra med ljus, tex Osram NightBreaker Plus eller liknande? |
|
|
Ja om så inte är fallet så kan jag väl bara att rekommendera att byta till nya lampor och se om det blir någon skillnad, alternativt kolla så inte lyktorna är blästrade av stenskott då detta påverkar ljusbilden. Är du fortfarande missnöjd efter detta så får du väl ta och uppgraderat till xenon. |
|
|
Med bra lampor tycker jag att lyset är helt OK, särskilt halvljuset. Men den är stor skillnad på gamla slitna lampor och nya av bra kvalitet! Nightbreaker eller liknande är märkbart bättre än standardlampor! Använd inte lampor med högre Watt-tal än 55W, för då riskerar du att dels bränna sönder reflektorerna men framförallt ljusmodulen = dyrt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.