|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss skaffat mig en 735 iA -88 som är lite opålitlig beträffande värmen i kupén. För det första: Fläkten går bara på max. För det andra: Jag har full värme i bilen, fast bara om jag startat om bilen, dvs på morgonen funkar allt någorlunda, jag kan köra 10 mil om jag så vill utan att den slår på full värme. Men stannar jag till och åker iväg igen så har jag plötsligt full värme. Temperaturvreden kan man ställ hur som helst, har ingen som helst påverkan. Vad göra? Nån som varit med om nåt liknande? /JL | |
|
Kan inte den modellen så bra men det låter som om det är värmeventilerna som är kassa. (de som stänger/släpper på kylvattnet in till ventsystemet. |
|
|
Länk Länk Kolla dessa länkar... Så får du ett hum om grejerna Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Hej & tack för mektipsen! Jag rev bort fläktstyrningskortet och konstaterade kraftig brand vid en effekttransistor, ett begagnat kort är beställt till 375:- + frakt. Jag knackade på värmeventilerna och då blev det kallt igen, således kärvar dessa. En ny kostar 2010:-, gegagnat finns det bara ett fåtal som passar min bil eftersom det skedde ett komponentbyte 03/88... Men jag ska fösöka rengöra enligt mektipset! /JL |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.