AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
566

Satans BMW !!!

Oliver
Har nyss köpt en 325 TDS, halvvägs hem dog alla mätare utom hastigheten, och så står det PPPPPP istället för körda mil, men nu startar inte ens biljäveln längre, bara stannade och sen omöjlig att få igång, är det nån som vet vad det kan va för fel????
Alla bud över 500:- på bilen är snart intressanta.
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Det måste ju gå att häva köpet! Kontakta Allmänna Konsumentombudsmannen på studs och hör med dem och hör vad som gäller i ditt fall. Det kan nog vara värt lite extra slit att ta reda på vad som gäller vid en sådan här situation.

Mvh
Carsten
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Tycker inte detta låter som ett allvarligt problem utan kostar kanske ett par tusen att laga på BMW (om det behövs). Spelar ingen roll vad man har för bil, det kan alltid bli fel på dem.

Mer för info och hur du kan bli av med problemet, kolla här:

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Självklart, men Oliver har precis köpt den och den går sönder på vägen hem från köpet. Ok om man har ägt den ett tag men att råka ut för något sådant när man bara ägt den i några timmar är inget roligt.

Jag tycker nog ändå att man bör kolla upp så att man vet vad man har rätt till enligt svensk lag (förutsätter alltså att den är köpt här i sverige).

Mvh
Carsten
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Jo, fast tycker att detta fel låter som något som inte förra ägaren visste om. Och säljer man i befintligt skick, så är chanserna mkt små att man kan reklamera felet.

Men om felet åtgärdas lika enkelt som det jag länkade till i mitt förra inlägg, så är det snart fixat och bortglömt.

/Edvard
BMW CS # 4503
Befintligt skick håller inte i rätten om det är något fel på bilen!

-ridern-

525i 1990 24V
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Jag kan med nästan 100%´s säkerhet säga att detta fel inte var på bilen när han köpte den. Utan detta inträffade olyckligtvis när han var på väg hem. Då säkert för första gången.

Detta fel som var på bilen, är inget som man typ "mörklägger" som man kan göra tex om ett avgasrör är läcker och man slänger på lite massa.

Har o andra sidan aldrig hört talas om att en privatperson som köpt en bil fått köpet hävt. Inte heller att denne fått betala för dolda fel. Men om nån vet nån som fått det, skriv det gärna här och vad det var för problem/fel.

/Edvard
BMW CS # 4503
Jag har hört om privatpersoner som har fått köpa tillbaka bilen!

-ridern-

525i 1990 24V
Sammy Lundin
är 800:- ett skambud eller :-)

MAX power
rp
10
rpm
320 -85... krockad :(
1000 spänn rakt av =)

Hoppas det löser sig...

Bakhjulsdrift e myyyyyysigt!!
Falklander
Ett gott råd som du säkert redan känner till är att M-testa en bil innan köp, även om detta kanske inte hade hjälpt i detta fall........

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.