|
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på att skaffa en nyare E46 som är -03/-04, idags läget äger en e46 -99. Det jag är mest orolig är att dom där nyare modeller brukar dra mycket olja, som värst hörde jag 1 l på 100 mil som inte ens har gått över 20000 mil. Min har jag ägd snart i fem år och den drar 1 L på ca 2000 mil med tunare olja, när jag bytte till tjockare olja så drar den knappt något olja. Vad drar era 03:or/ 04:or | |
| Tjena, min gamla 320i m54 -03 som gått 23200mil drog ingen olja alls! Dock körde jag inte mer än 1000mil med den men oljenivån var så gott som oförändrad. Bytte dock olja efter 500mil. | |
|
Min 320Ci 2003 drog i stort sett ingen olja alls den heller. Den hade iofs inte gått så långt, jag ägde den mellan 6000 och 9000 mil ungefär. Jag körde mest lands- och motorväg. Gjorde även jag ett oljebyte i samband med service under den tiden. Verkar överhuvudtaget vara en väldigt problemfri motor. |
|
|
Hade en e46 330 cd (diesel) som jag behövde fylla på 1 liter mellan servicarna som var på 3000 mil. Bilen ägde jag i 6 år och hade aldrig problem med motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.