|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, är intresserad av utrustningslistan på denna bilen en M5 E34 Sv.såld 1994 Någon smart människa har klistrat träpanel invändigt på dörrarna samt handskfacket. Vad ska där vara orginal? Håller på att ¨återställa bilen till orginal skicka därför skulle infon vara riktigt bra. MVH | |
|
Det ska inte vara något på panelerna, precis som den andra sv-sålda 94an monterades det tillbehörsträ från BMW säkert när den var ny 1994. Lista tagen från en tråd om din bil på e34m5.se; Färg DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181) Klädsel ANTHRAZIT BUFFALO (0418) Produktionsdatum 1994-03-23 Utrustning 216 SERVOTRONIC 243 AIRBAG FUER BEIFAHRER 255 SPORT-LEDERLENKRAD 302 ALARMANLAGE 416 SONNENSCHUTZROLLOS 417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. 431 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND 459 SITZVERST.ELEKTR.FAHRER MEMORY/BEIF 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 528 AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) 534 KLIMAAUTOMATIK 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 564 INNENLICHTPAKET 676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM 687 RADIOVORBEREITUNG 781 LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse 782 NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET 784 AERODYNAMIKSPIEGEL 827 SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG 900 ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Länk Det har hänt lite under åren, någon har tagit bort passagerar-airbagen något jag aldrig sett förut, är det hål i brädan eller är den bytt till en annan? Mvh Stephan |
|
|
ok tack Någon som har ett bra tips på åfår bort klister från skinnet?? vill ju inte förstöra det. Sen det med airbagen får jag kolla. Avgassystemet vet jag om men där sitter orginal på nu men skarvat på 2 ställen.har inhandlat ett nytt supersprint helsystem. Edc fram finns inte då där sitter andra fjäderben, har köpt beg från 3,6 M5 då jag ska spara ihop till nya orginal. inte helt gratis men det måste göras iallfall. Sen har jag en fråga med sitter aerodynamik speglar på den som när man lägger i backen vinklas glasen. Men enbart på högersida...ska vänster sida göra detta med??? |
|
|
Om bakspegeln det är enbart höger som gör det och enbart i det ena läget, vrid inställning till andra spegeln så kommer spegeln inte flyttas när backen är i. Den funktionen har alla BMW som har elstolar med minne. Kontakta Lappen2 på garaget eller e34m5.se han har precis (för någon månad sedan) tagit bort sitt trä Länk som suttit sedan 1994. Mvh Stephan |
|
|
ok där ser man tack för infon ska kontakta han omgående, tack |
|
|
Sparky: Jag har kassa EDC dämpare till salu (fram var de snustorra när de satt på bilen, men de började läcka efter någon dag när de legat på garage-golvet), vänster bak är i fint skick (ser ut att vara bytt). Höger bak "svettas". Konstigt nog så kändes bilen helt OK med dessa kassa dämpare, och EDC fungerade (tydlig skillnad mellan S & P). Nu med nya dämpare är skillnaden betydligt mindre. Kan tänka mig att sälja dessa dämpare, under förutsättning att du skickar de på renovering hos tex Sportsline i England (gissar på en kostnad kring 15" för 4 st helrenoverade dämpare). Vill inte sälja de till nån som har ett "lik" o vill fusklaga bilen i syfte att göra sig en hacka på bilen... Jag skänker dock inte bort dessa kassa dämpare men för en rimlig peng kan de kanske tjäna som "stomme". Min tanke är att renovera upp dessa dämpare längre fram. Jag säljer de inte billigare än 3000 (4 st!). |
|
|
Dawwe: låter helt klar intressant. Brinner det inte i affären för tillfället å du kan vänta 1 månad så kan vi göra affär. Har precis beställ grejor till bilen för nästan 20k Men det är helt klart intressant! Har en fråga till om bilen, mina lister (kjolpaketet) är lackade i svarta som bilens färg. Skall dessa vara så eller ska de vara silvriga??? Ser lite märkligt ut MVH |
|
|
Sparky: De har legat i förrådet i ca 3 år, o lär väl ligga kvar där ett tag till:). Det dyker upp "fräscha EDC" lite då och då på ebay.de, men min uppfattning är att det är ytterst få begagnade EDC-dämpare som är "fräscha", fan mina var ju snustorra fram o bilen kändes helt OK, trots det så var de apslut... Gällande silvrets vara eller icke vara så finns det inget enkelt svar. Standard var att man hade "kontrast" (Granitsilver till "mörka" bilar i regel), MEN man kunde även beställa bilen utan "kontrast", utan extra kostnad. Var bilen beställd utan kontrast så skall det givetvis inte finnas "kontrast" på stötfångarna. |
|
|
ok låter fint =) har kollat på ebay lite men jag lugnar mig nu ågör det mest akuta i förstahand. jo det förstår jag med silvret, hörde också att man kunde få det i bilens färg men detta får jag ta med BMW i malmö å se om de kan kolla upp, vilket de borde tycker jag. |
|
| ingen som råkar har grenrör till en 3.8 m5 e34 liggandes till en vettig peng??? | |
|
Angående kontrastfärgen är den borttagen av förrförra ägaren se garaget.org där båda ägarna innan dig har den upplagd. Länk Länk Du ska ha Granitsilber nederdel, gissar att stötfångarna är rätt fräscha? Nylackade? Det som verkar vara ändrat på din är; Avgassystem, kontrastlack, instrumentbräda, stötdämpare fram, blinkers runt om, antennerna på bakskärmarna, trälisterna. Din är en av 10st kvarvarande Sv-sålda M5 3,8 det fanns ytterligare två med de blev stulna och slaktade/skrotade. Hälften av de som finns kvar är Limo 5vxl. Mvh Stephan |
|
|
jo såg det med på garaget.org då blir det å lämna de på lack, jepp stötfångarna är nylackade. ska inte antennerna vara där alls? de gör iallfall ingen nytta då där e noll i radiomottagning... mvh |
|
|
Radioantentenn är intergrerad i bakrutan, det där är några eftermarknadsantenner. Har man fabrikstelefon brukar den antennen sitta längst upp i bakrutan för E34 Limo och på vänster bakskärm på Touring. Skulle tro att du har problem med radiomottagaren i skuffen sitter innanför vänster bakskärm vad jag minns. Kan även vara inkopplingen till stereon. Mvh Stephan |
|
|
ok där ser man, tack för all andvändbar info. Då har jag lite å göra med andra ord. Tur e jag fick med orginal baklampor å orginal blinkers fram. Så slipper man inhandla dem med. Man får kanske göra en projekt tråd å se före å efter resultat med allt man har att göra =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.