AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.290

525 tds hjälp att byta dieselpump

4-
46
4-Banger
528Ia Touring -99
Hej! Jag har en 525 tds -93:a som det är något el fel i pumpen, enlig BMW. Hade in bilen till dom för att justera pumpen med indikator klocka, men den är fortfarande svår startad och ryker på tomgång och gasar man så ryker den rejält svart. Har provat att knacka pumpen men blev Inge bättre, förutom att tomgången ligger på ca 7-800v nu mot 11-1400v förut. Har fått tag på pump, men behöver hjälp att byta den. Någon som vet nån i Falun eller i närheten som kan göra det för en överkomlig peng, BMW skulle ha 5000:- för pumpbyte. Mvh Magnus
4-
46
4-Banger
528Ia Touring -99
Ingen som vet någon i Falun eller i närheten! som kan hjälpa till och puta pump? Och som har verktyg för jobbet?
4-
46
4-Banger
528Ia Touring -99
Jaha då har man även en blåst topp packning! skulle lämna in bilen till Bmw för pump byte, men tänkte att man kunde väl köra den dit fast den gick illa och ryckte lika mycket som en gammal mb 220 diesel. märkte redan när den gick på tomgång så gick den hårt, men tänkte att det varför att pumpen var kass. men jag kom ungefär 1km sen small det till och den la av! ljudet lät ungefär som om en turbo slang som hoppar av. sen upptäckte jag att det saknades vatten i kylsystemet. så det blev att boggsera hem den. väl hemma så upptäcktes att vattnet rann ut baktill mellan motor och topp, kände med ett finger och det verkar saknas ca 2-3cm av topp packningen? så nu funderar jag på om det kan vara så enkelt att kamen stått typ ett halv varv fel? för när jag köpte bilen så var det en ny donad topp och ny bytt topp packning på den. är det någon som vet vad felet kan vara eller varit med om något liknande? Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.