|
|
|
|---|---|
|
Gäller en E91 320xd -10, 184 hästars versionen. Fick för ett tag sen varningen att oljenivån var på minimum. Fick ingen panik, van från min tid med en E46 320i. Litade på elektroniken och hällde i ca. 4 dl Castrol utan att först kolla på stickan (ska ju vara 1L mellan min och max). Döm om min förvåning när jag igår återigen fick meddelande om låg oljenivå efter att bara kört några tiotal mil! Kontrollerade då på stickan och ser till min förvåning att nivån är en bit över max (nästan en cm)... Därför mina frågor: kan jag köra med bilen, eller bör jag snarast möjligt se till att tappa ur olja? Är det ett vanligt/välkänt problem med denna sensor (hittar inte så mkt här på forumet om liknande problem)? Tänkte knalla förbi lokala handlaren imorrn och fråga lite, ligger nära jobbet ändå, men om någon här vet vore det ju perfekt! Mvh, Kalle | |
| Nu låter de dumt, men har du kollat oljan vid ungefär samma tidpunkt varje gång du tagit upp stickan? Skiljer ju hur mycke som helst iallafall om man inte checkar vid samma tidpunkt! | |
|
Har innan bara kollat som rekommenderat i manualen, dvs varm motor, plant underlag och väntat ca 5 minuter efter att ha stängt av motorn. Idag kollade jag helt kall motor bara för att se hur det såg ut, ingen större skillnad mot varm motor igår. Vanligt att det gör stor skillnad beroende på varm/kall eller direkt efter stoppad motor eller efter 5 minuter? Det dumma var att jag inte kollade när jag fick första varningen utan bara hällde i... Så går det när man är för stressig antar jag. |
|
| 4dl inga problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.