|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill köpa en Bmw 5-serie helst med diesel och M-paket. Nu har jag hittat en som vill byta sin 520d -07 mot min bil men nackdelen är att den rullat 24000 mil och mestadels pendlingsmil. Men det har M-paket sportstolar å drag. Bilen finns på: Länk Förstår såklart att saker å ting slits när dom gått så långt men hur länge går motor växellåda i såna bilar? Det är ju det som är dyrt om det skulle lägga av. Mvh Fredrik | |
|
Det enda jag kommer på så direkt är partikelfilter vet inte exakt vad det kostar till 520 men kan vara dyrt även kolla upp bromsar och skivor annars tror inte jag att motorn skall vara ett problem med det miltalet det är ju en diesel som skall gå iaf 40 tusen utan större problem Själv hade jag valt bort den men det är som sagt jag Ha deT |
|
|
Den stora nackdelen är att det är svårt att bli av med dem i andra hand sedan. Folk är livrädda för höga miltal dumt nog. Många mil på kort tid är oftast oerhört snällt för bilarna. ------- //Lövet |
|
|
Se över skick & servicehistorik... Kan bli dyrt om man skall betala för en Insp. II samt kommande rep. kostnader pga slitagé. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Finns ingen insp2 på E61. Det är behovsstyrd service så det kommer utspritt istället. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Håller helt med dig! Jag själv skulle kunna köpa en bil som gått lågnt men vill någon köpa den sen när den gått typ över 30tusen är frågan. Inte lätt att veta. Ska ju få firmabil så det blir ju kanske bara under 1500mil om året man kommer att åka så då kanske man lika bra kan ha en äldre bensinare. Det är ju billig skatt å dom går väll rätt billigt om man har en nyare diesel å det är ju lockande också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.