AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
965

E36 323 vid gas pådrag o blött underlag...

Det är så att jag har numera en 323 E36 jag har ett par frågor....

1. När jag drar på hårt så bolmar det riktigt mycket vit/grå rök ur den o jag är lite orolig om det är något fel på toppen eller så...Tempen håller sig på normal o så men det ryker något sjukt mycket vid mycket hård gaspådrag...vad kan detta bero på...

2 När det är bött ute o man kör på tex brunnslock så känns som den jazzar i bakvagnen...är det för bilen är extremt spårkänslig eller är det så att bussningarna eller stötdämparna bak är slut...gäller lite på vanlig underlag med man år hålla mot ganska hårt o dimensionen jag har är 225 fram o 235or bak...

Tack på förhand

mvh
Ingen som har några ideer???
Har du haft bilen länge eller precis köpt den?

Ang dansandet, så kolla dina bussningar bak. De främre länkarmsbussningarna brukar bli trötta med tiden. Rekomenderar powerflex vid byte. Lättare att montera också.

Kolla även stabilisator stagen bak, så de inte brutits av.

Är bilen sänkt eller original?

Ang röken, så kan du kolla din vevhusventilation. Hur ser olje locket ut på insidan?

Har du möjlighet att filma. Någon polare som filmar medan du eldar på och sen lägga upp på garaget.org eller nått och länka hit.
Kan se vad jag kan ordna....

Den är orginal tror jag men annars får man köra in den i bes se vad dom säger...skall ju in senast i oktober kanske man skall göra det nu i sommar men får se...
Såg du kom från Jönköpings trakten. Kan du inte mecka själv, så är där en del Bmw tokiga där uppe som kanske kan hjälpa dig titta på bilen. Gå in på garaget och be om hjälp där också om ingen från dina trakter kan kolla på din bil här. Snabbt kollat för en som skruvat Bmw en del.
Hehe jo men jag har polare o jag som fixar med hans bmw en del...men jag ville kolla lite vad andra kanske tror o så hehe...

för detta är min första BMW...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det där med brunnslocken känner jag inte igen från den jag hade. Att kolla bussningarna i hjulupphängningen bak låter som en bra ide.

Angående det andra så vet jag inte, men det låter ju inte helt bra.

Är du redan användare? Logga in i menyn.