|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli tid att byta ut min e81 till den kommande f21. Själv har jag bara kört 120d strax över 100mil och gillade den starkt...och ligger i valet och kvalet om jag ska köpa en 120d eller om det ska bli en 125 d den här gången (upplever min nuvarande 118 väldigt billig att köra men tyvärr för slö) Någon som har provkört 125d? Hur upplever ni skillnaden mot 120d? Är den värd att lägga ut lite mer pengar på? /Pelle | |
| Optimera motorn i din 118d och i ett nafs har du fått en piggare bil än 120d! Samtidigt sänker du förbrukningen. | |
|
Det är inte något alt för mig. Nybilsköp och valet ligger mellan en 120d och 125d helt enkelt. Och med mina 4500mil per år så är det tid för bilbyte helt enkelt. Kan tänka mig att 125d har samma motorkäraktär som 123d. /Pelle |
|
|
en 125d är ju dyrare att äga men frågan är om det är värt eller inte.. du säger att du kör 4500mil per år ,antar att det är mycket motorväg då eller?? har bara kört 118d och 120d och för mig räcker båda till gott o väl men sitter man så mycket bakom ratten som du gör så tröttnar man väl på dem hehe |
|
| dock går väl 120d att få som miljöbil?? | |
| chippa 120d = 125d, så får du den miljöbilsklassad också :) | |
|
Jämför inte chippad mot original. Kan man köpa fabrikstrimmad av världens bästa motortillverkare som inte går fett, varmare, belastar drivlina över spec och sliter partikelfiltret snabbare*... Dessutom går det inte att jämföra enkelturbo mot dubbelturbo även om effekten på papper vore detsamma! 125d borde vara supertrevlig. Nej det är ingen sexa men med en liten variabel turbo OCH en fast stor så kommer den ha bra drag över hela varvtalsregistret - tomgång till 5200 varv. 120d räcker långt, 125d lite till, mer mos blir lätt för mycket ;) Motorn har iaf redan fått bra betyg i 525d där den ger det där lilla extra utöver en 520d och lyfter hela bilen.... men man missar miljöbilsgränsen tyvärr. * (min 123d är trimmad så att inget av detta gäller - och då fanns ingen 125d/130d/135d) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.