AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.280

Biltemas luftfilter & kupefilter

ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Är det någon som har erfarenhet av Biltemas filter till E39. Förutom att de är så pass billigare exempel kupefilter: Biltema 219 kr och Mekonomen ska ha 800 kr. På Mekonomen står det att det är 2 pack, det står ej på Biltemas, men låt oss anta att Biltemas är 1 pack så kostar ju 2 st endast ca hälften av Mekonomens. Luftfilter 90 kr på Biltema och 257 kr på Mekonomen. Mekonomen har Mahle & Bosch medan jag är osäker vad Biltema har för filtertillverkare.Många sköna slantar att spara men jag undrar om det skiljer något på kvaliten? Mvh Mats
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kupefiltren kostar ca 800 på BMW också för två st. Då är det aktivkolfilter som inte släpper in mökdoft i kupen. Om biltemas filter också är aktivkolfilter är de ju bara att prova!
BMWs luftfilter drygt 200kr.

Däremot luftfiltret köper jag alltid original av princip. Man vet ju inte vilket märke och vilken kvalitet Biltema har, troligen helt ok, men som sagt, man vet inte!
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Vad man kan utläsa av Biltemas hemsida så är det aktivkolfilter på deras kupefilter. Men man undrar ju om Biltemas saker är "skräp" eller så är både Mekonomen och Bmw rena rama utsugarna med tanke på prisskillnaden. Mvh Mats
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk
Länk

Där har du ännu billigare filter och även "Märkesfilter" till bra pris...
Kostar 90kr ifrakt, MEN räkna med minst fem arbetsdagar för leveransen!

Mekonomen kallas ju inte för "Dyronomen" för intet - de tjänar pengar som bara den!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Kör med biltemas luftfilter, har inte märkt några försämringar.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Kör med Biltemas oljefilter, luftfilter och kupéfilter, fungerar fint än så länge
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
m_johan84 har du testat deras kupefilter??? Mvh Mats.
ma
7.450
marin849
Luftfiltrets funktion är ju aldrig något man märker förrän efter flera tusen mil eller så. Går ju också att köra utan...

Kupefiltret märker man ju däremot om det släpper in obehagliga dofter och om det blir dammigt i bilen eller ej.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
marin849: håller med om det där med luftfiltret, men har du sett några tester som stödjer det du säger?
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Köpte både luftfiltret (1st per pack) & kupéfiltret (aktivt kol, 2st i förpackningen) från Biltema & såg inga stora skillnader på det och de jag har nu i bilen (inköpt från Bmw)

Tänker lägga dit dem nästa vecka efter att man tvättat bilen in&utvändigt.

- Bayerische Motoren Werke AG -
ma
7.450
marin849
Jag menade bara att om man kör runt med ett sämre luftfilter än vad man skall ha kommer man inte märka någon skillnad förrän det är för sent, det går säkert utmärkt att köra helt utan luftfilter ett bra tag innan motorn blir nedsliten eller rasar pga större partiklar etc. Vet som sagt inget om kvaliteten på Biltemafiltret.
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
har brukt biltemas kupéfilter med aktiv kol i mange år,har ikke merket noe negativt.resten av filter til bilen bruker jeg kun orginalt da det er mer normal pris på dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.