AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
693

e39 touring med rebootande navi

Pz
70
Pzr
VW Touareg bmt -11
Pontiac Firebird -71
Hej,

Har haft en hel del strul med bilen på sistonde och har fått lite tips här.
Men min rebootande navi består...

Kan någon peka mig på de jordpunkter som omtalas nedan, rev ur allt i skufen idag utan att hitta en enda.

Citerat:
"Navirasslet känner jag igen. Bort med klädseln i bagageutrymmet och gör rent jordpunkterna till styrboxarna (3 stycken har jag för mig). Passa på att slipa rent runt omkring jordpunkterna så slipper du förhoppningsvis dessa fel i framtiden. Dessa punkter brukar kunna ärga och då lever navin sitt eget liv. Har varit med om detta på 2 bilar och båda har varit E39 touringar."

Körriktningsvisare inne i bilen har också ballat ur, LCM? Vart sitter den?

Nytt batteri och bra laddning från generator.

Mvh

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Detta är ett långskott men jag hade samma problem. Jag märkte att navin hela tiden försökte läsa in skivan, och när jag tog ut skivan så såg jag varför, hur repig som helst. Då jag inte använder navin så la jag undan skivan bara för att få tyst på läsaren. Efter det har den inte bootat om en enda gång...

/Ola
Pz
70
Pzr
VW Touareg bmt -11
Pontiac Firebird -71
Har tagit ur cd:n men det är ej där problemet ligger tror jag. (Den har fungerat klockrent tidigare med och denna cd har alltid suttit i)
Jag är inne på dålig kontakt någonstans eller nån kondensator som spökar till navin, frågan är bara vart elektroniken sitter???

Sen som någon tidigare svarade då han själv haft samma problem på två e39:or, att det var jorpunkterna till styrboxarna som var problemet. Så vill jag ju såklart hitta på de här jordpunkterna och kontrollera dessa.

Ingen som vet vart dessa sitter?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.