|
|
|
|---|---|
| Mina huvlås på 325an kärvar ihop ganska ordentligt och fjädrar inte ut när man öppnar huven så jag tänkte byta dom. Att få loss själva kistorna är inget problem, men hur sitter vajrarna egentligen? Dom ska ju fästas innuti kistorna på nåt sätt och man kan inte öppna dom vad jag kunde se? Någon som först sig på det? | |
|
kan meddela att det var relativt enkelt. man får ta bort platskåpan och grill, skruva loss dom tre torxen på låsen och sen på höger sida (passagerar) går det ganska lätt att bända ut låset, en vajer går till det vänstra och sitter fastknipsade uppåt mot plåten, så försök få under fingrarna o dra vajern nedåt. vänster sida är lite knepigare, man får lossa lyktan så att vajern blir fri, sen bända först den stora plåten så mkt som behövs uppåt, sen även den mindre tunnare plåtbiten som sitter ovanför 2 av troxhålen, bända försiktigt bara så mkt som behövs så går det att bända tillbaka även denna vid återmontering. vajrarna går lätt att ta loss, sitter bara fast i låsen med en "klump" i hål på låsarmen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.