|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har sökt men inte hittat svaret på min fråga så startar en tråd ihop på svar. Bilen i fråga är en 318 88a m10 Startar jag bilen kall så finns tomgång dock är den hög och efter ca 20sek så sjunker den och börjar hosta o sedan dö. Startar jag den o varvar upp den så kan jag inte hålla t.ex 2500rpm utan varvtalet sjunker för att sedan dö. Drar jag ur vakumslangen på spjällhuset som går till en ventilliknande sak på torpedväggen (därifrån går det en slang till fördelaren) så håller sig bilen på tomgång dock så är den hög och bilen blir svar på låga varv. Jag har kollat efter sprickor i slängar med hjälp av startgas men dom är hela o fina. Har provat med en annan LMM och problemet finns kvar. Har kollat vevhus ventilationen och slangen är ren o fin. Dock går bilen bra att köra hackar lite men knappt nått man märker Är tacksam för all hjälp jag kan få Mvh:Mats Adolfsson | |
|
Du har kollat lackage i slängar, men har du kollat ovrig tjuvluft? Är det dubbla slängar till fordelaren? Detta ar all hjalp jag kan ge för nu! Är det din bil? dina bilar går väl aldrig på tomgång..... /Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.