|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
10w Led angeleyes e90 som går att använda som DRL . sweet... Länk | |
| Om det gäller en icke ansiktslyft 3-serie så är det inte lagligt att använda Coronaringarna som varselljus oavsett hur starkt de lyser. | |
|
Det är nog allmänt känt, så åter till LED:en! Några frågor som jag har innan jag handlar: 1) Den har ingen värmeavledningsfläkt så kommer den att hålla? 2) Ger den verkligen så mycket mer ljus så att den fungerar som DRL i dagsljus? Jag vill se bilder! |
|
|
Finns ju billigare: Länk |
|
|
När du köper, se då till att det är sådana utan separat motstånd. Dom du skall ha är sådana med motstånd inbyggt i lampan. (2 stift på baksidan för kabelsko, flatstifthylsa) Festlund, den länken du la ut. Deras art. HPLE9010W passar inte till e90. Tro mig, jag har haft mina problem med sådana fast av en annan leverantör. Däremot funkar deras art. HPLE90 Jag köpte dessa 10w istället. Länk Dra iväg ett mail till fredrikliden@live.se så kan du få en bild på hur dom syns. |
|
|
Jag tror inte att de lampor du länkat till är på 10W. Den konstruktionen klara inte att avleda tillräckligt mycket värme. Jämför med MTECs 6W: Länk |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Mazda MX-30 -22 |
Köpte denna type på Ebay Länk kostar ca 175 kr per par, funkade perfekt i E90 2006. |
|
Sådana har jag med de är inte mer än på 2W! |
|
|
Av de watt som anges, hur många går till själva lysdioderna? Om det är ett inbyggt förkopplingsmotstånd bränns ju 75% av effekten upp i motståndet (=bättre i så fall med separat externt motstånd så man inte får så mycket värme nära lysdiodkapseln). Om det är två lysdioder går ändå 50% bort i motståndet. Eller så är det riktiga drivkretsar med switchande spänningsomvandlare? För 800 spänn borde det vara det, men det fuskas nåt fruktansvärt med effektangivelser på LED-lampor även om det oftast stämmer ungefär med hur mycket LED+drivkrets eller motstånd drar så säger det ju inget om hur mycket det lyser. :) |
|
|
Det som främst säger något är vilken LED-generation som används och hur mycket värme konstruktionen kan leda bort! De sk äkta 10W använder LED från CREE som är kraftfulla. Den kapslingen som länkade till är gammal och använda endast till 1 eller 3W LED, inte 5W CREE. Ska en LED avge max ljusstyrka måste värmeavledningen fungera, och det syns på konstruktionen. |
|
|
Så de på 10W använder 5W cree och slösar 5W i förlust? :) Kan mycket väl vara så iofs. |
|
| Enligt stylexperten ligger dom på 10w. Kö | |
| Oj, så fel det blev. Men iaf, köpte ett par från xenonkungen som var knas som lyste precis som dom jag köpte från stylexperten. Så jag antar att dom ligger på 10w. | |
|
marin849, det sitter 2 LED i varje! 2x5=10 :-) |
|
|
Beställde ett kit som såg ut som dessa - Länk - och dom passar INTE! Allt det innehållet får omöjligt plats i den kåpan som sitter utanför lampan. Om man hänger det cree-shippet utanför så sluter det inte tätt, vilket kommer att resultera i imma i strålkastarn. Läs min tråd, så kanske ni förstår. Länk |
|
|
Hej! Jag beställde dessa! Länk Enkel installation samt att det blev riktigt bra! Skicka PM om ni vill ha bild Mvh Henrik Länk |
|
| Bild vill vi alltid ha så alla kan se. :) | |
|
Hur länkar man upp bilder? Mvh Henrik Länk |
|
| Här t.ex. Länk | |
|
Men 8000k ger ju ett blåaktigt ljus inte vitt! För att det ska likna DRL på nyare BMW bör det väl vara 5000k. |
|
|
Hej! Ska fixa bild! Dessa gav inte ngt blått ljus, kritvitt blev det! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.