|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min syster har en BMW 328 E46 1998. Har för mig det var E46 eller så är jag helt ute och cyklar.. Ialf så läcker den massvis med kylarvatten. har kikat över och hittat felet, det är expansionskärlet som läcker. Det ser ut som expansionskärlet är 2 delat? En stor del under och en liten bit över. Stämmer detta och går det och ta iser och lägga en ny packning eller liknande där? Det är där det läcker så det är därför jag undrar. Hoppas ni förstår vart jag menar. MVH Emil | |
| Nej, det är ett kärl alltihop. Med åldern kan plasten bli spröd. Det blir nog att byta kärl. Ett nytt är ju det bästa. Billigare på skroten förstås, men det kan ju spricka nästa månad. Så här ser det ut, med artikelnummer o.s.v: Länk | |
|
Som Anders säger: Ganska vanligt, hände på min första bmw, hade precis köpt den. Kört hem den 20mil. Sedan skulle min mor testköra den runt kvarteret. När hon stängde av bilen hände det, bara small till å det bara rann vatten:) (panik) Var bara till att rycka bort det gamla kärlet och i men nytt. |
|
|
Tack för svaren! Får bli ett nytt kärl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.