|
|
|
|---|---|
| Sitter coilovers på min bil som endast kan justeras i höjd. Tycker de e alldeles för mjuka och skulle vilja att de var hårdare. Någon som har nåt bra förslag? Finns det hårdare fjädrar att sätta på? | |
| Vad är det för märke på dom? | |
| De e JOM. | |
|
JOM är extremt mjuka. Lösa fjädrar har jag aldrig sett någon som säljer. Men du får väl söka lite och se om någon säljer de. Vet att några gjort hemmalösningar,men vad som använts har jag ingen aning om. |
|
|
Dalhems säljer lösa fjädrar, men de visste inte om de skulle passa till mina coilovers och de verkade inte så villiga att hjälpa till om man ska va ärlig. |
|
|
Dalhems och Motor Nord undrar man hur dom går runt med deras taskiga service! Så extremt ovilliga att kolla upp saker! Dom tycker tex att man ska köpa nya Schrick kammar för 15.000:- och dom har inte ens tid att kolla med Schrick om det behövs nya lyftare samt fjädrar och retainers. Skioclka hela bunten på en charmkurs! BMW CS #07491 |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Tråkigt att man inte kan få lite mer info från de som säljer produkterna. Beolab grattis till ditt 1000:e inlägg :). |
|
Men snälla, det är ju bara att mäta innerdiametern på fjädern. Det finns två storlekar som dominerar 60 mm och 2.5" (63.5 mm). Har du sedan lite tur så finns det en märkning på nuvarande fjäder så kan du bland annat läsa ut fjäderkonstanten. Så får du en ledning på nya värden. Det går 13 på dussinet av firmor som säljer racefjädrar. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.