|
|
|
|---|---|
|
Det har dykt upp tillfälliga skyltar om hastighetskameror på E6:an vid Lindome-motet. Det har alltid suttit kameror för trafikövervakning på bron över motorvägen där men nu har dessa kompletterats med något som ser ut som radar. Kamerorna tar bilden bakifrån så man kan knappast få böter då föraren inte syns på bilden. Det har sedan många år funnits kameror på många leder runt Göteborg. Dessa kameror mäter trafikflödet och jag har för mig att de även läser av enskilda registreringsskyltar för att kunna mäta hur lång tid det tar att passera mellan två punkter. Dessa kameror har aldrig varit skylltade. Jag hittade några inlägg på flashback där det skrivs at liknande saker har dykt upp på flera ställen runt Göteborg och det spekulerades i om det kan ha med de framtida trängselavgifterna att göra. Kanske är det testriggar för detta men då behövs ju inte hastigheten mätas. Någon som vet vad detta handlar om? | |
|
Och skyltarna hade inte heller behövts. De har även kommit upp på e20 vid Partille, kan ju vara ett sätt att få ner hastigheten. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har också tänkt på den möjligheten. BMW CS #5206 |
|
|
Länk Detta kan nog vara anledningen, men oj vad alla kör försiktigt nu. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.