|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta ut standardstolarna i min M3 E46 och vill gärna ha seriösa tips på vilka stolar som kan passa bra. Behöver inte vara extrema stolar, och föredrar nog om jag ska byta ut båda att det är fällbart ryggstöd. Antar att man endast kan flytta stolarna framåt/bakåt, inga andra inställningsmöjligheter. De får gärna vara i skinn eller mocka/alcantara, gärna svarta el mörka och inte kosta skjortan... Tacksam för tips, råd och info. Ha en skön helg! | |
| Finns ev. mycket bra begagnat - måste det vara BMW eller kan du sträcka dig till begagnat WW eller Aujdi? Gillar deras Recaro. | |
|
Märket spelar ingen roll, bara jag sitter som en smäck i dem! Vill inte åka runt som en vante i kurvorna. |
|
| Kolla på RECARO Sportster CS. Snygga och riktigt bekväma för att vara sport stolar. | |
|
Stolar är svårt att rekommendera eftersom alla har olika tycken och smak. Jag testade i princip hela Sparcos sortiment men tycker dom är för öppna uppe vid axlarna...jag "rullar" sidleds i dom. Testade en Recaro (minns inte vad den hette nu) och satt riktigt riktigt bra. Men den kostade 20.000 / st det var inte aktuellt. Det slutade med att jag köpte två OMP HTE i min. Gillar sidostödet för benen, den är ganska tight över ryggen, har bra höjd och öronen skyddar om det skulle hända något. Har inga problem att titta under öronen heller vid ex. filbyte. Enda nackdelen är att stödet över axlarna kunde "sticka ut" mer för bättre sidostöd. Flåklypa |
|
|
Recaro Sportster cs som redan sagts verkar vara en bra kompromiss. Länk |
|
|
OMP HTE är på tok för extrema när man ska använda bilen året runt (tycker jag iaf). Recaro Sportster CS var skitsnygga och "lagom" sportiga. Vad jag kollat så går 2 sådana lös på ca 25000 kr monterat, och det är mer än dubbelt vad jag vill lägga. Tacksam för förslag, men tar gärna emot fler då jag inte hittat något som passar mig än. Finns det någon Sparco-återförsäljare i Skåneregionen? Gärna kring Malmö... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.