AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.838

Fågelskit så jäv** trött på det nu!

mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Nu är det allvar !! Ska fan starta krig mot dom jävla små flygande asen !! Jag har fått nog !! Dom skiter dag för dag på min bmw ! Fan äredehär??!!!
Finns det inte något jävla sätt att få bort dom fågjävlarna i från bilen?! :S
Igår t.ex går jag till min bil vid 3 på natten och vad ser jag?! Såg ut som jävla invasion FAN har jag gjort liksom !! Nu jävlar ska jag skjuta varenda jävla fågel som är i närheten av min bil.. GUD så trött man blir !! Någon som har samma problem ?!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Faktiskt inte.
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
5 Dagar i rad. Hur kan det vara möjligt att det är just bara min bil? Visste inte att fåglar har egen bilsmak...

Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Köp ett överdrag på Biltema, 169 spänn.

\Mats
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Ju renar bilen är desto oftare råkar jag ut för fågelskit, verkar som dom drar sig till blanka bilar av någon anledningen, sen har jag också märkt att audin (solidröd) drar till sig fåglarnas uppmärksamhet mer än vår bmw (ljusblå metallic).

Mvh Martin
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Jag har en diamantsvart bmw som står under en lampa på parkeringen. Det gör att bilen glänser rätt mycket om nätterna! Men fan att dom ska ta o skita typ 50ton skit på hela bilen.. Fick stå o tvätta bilen mitt på natten för fan!!!

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Står du parkerad under en lampa så är det kanske inte så konstigt att de bevingade asen väljer att göra nummer 2 på din bil - antagligen sitter de på lampan och passar på att lätta på trycket utan att tänka på att det står en bil nedanför.

/Masten
Be
67
BeroT
X3 xDrive30e -20
Lampan fungerar antagligen också som natthärbärge för dina bevingade antagonister. Jag försöker så långt som möjligt undvika att parkera under "fågelparkeringar" (lampor, träd etc.) efter att fått lackskador för några år sedan. Sen är det ju väl omvittnat att vissa färger / nytvättade (=blanka) ytor drar till sig "luftangrepp" men det är ju av mer sporadisk karaktär.
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Haha där skrattade jag till lite högt! Men Jag tror fan inte att dom sitter på lampan o skiter direkt, då den är 1m framför motorhuven, men möjligt att bilen lyser upp lite och ja.. Dom lär sitta på den jävla lampan för att ta en kaffe paus men sen lär dom lätta på trycket vid starten antar jag.. Jävla små as..

62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Fågelskrämma kanske, Länk

628csi
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
Länk :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.