|
|
|
|---|---|
|
Hur kommer det se ut att köra 60 profil fram och 55 bak på samma däckbredd? | |
rsarits |
Varför vill du ha det? Har du däcktrycksövervakning kommer du att få varning gissar jag. Micke |
| DSC:n kommer tro att hjulen spinner, så det blir inte bra. | |
|
Varför vill man ha mindre hjul bak? ___ //Ulf |
|
| Låter onekligen konstigt med större hjul fram som Programmer påpekar. Men hur det kommer se ut, jo dina bakre hjul kommer ha mindre däckprofil och mindre diameter. Vad vill du åstadkomma Haas? | |
|
Alla trådar där folk frågar om udda däck-dimensionslösningar brukar komma av att de fått ett erbjudande om "bra pris" och vill så gärna att det ska fungera. __________ Mvh Grelle |
|
|
Det är så att bilen ska ha 55 i profil, men tididare ägare har av någon konstig anledning kört på 60 i profil. Kanske av den anledningen som näms ovan..? Varför jag bara vill byta bakdäcken är för att dom är helt slut, och framdäcken är i princip helt nya, så känns lite onödigt på något sätt att även byta dom nu. Handlar ingenting om att jag fått något bättre pris på ett visst däck, utan bara att jag vill byta till rätt profil i 2 steg. |
|
|
Kan du inte skifta fram och bak då? Eller har du olika bredd på fälgarna? Antar att det rör sig om en annan bil än 330'n för där funkar väl varken 55- eller 60-profil... ___ //Ulf |
|
|
Nej nej, är inte 330:in :) Är en Peugeot. Det är samma bredd på fälgarna. Men hur menar du med att man ska skifta fram och bakdäcken? Spelar ju ingen roll.. |
|
| Antingen köper du däck med 55-profil och sätter dom fram eller så köper du ett par med 60-profil igen. | |
| Om nu framdäcken är i princip nya köp 60 bak också så du får lika runtom. Sen när alla är slut kan du köra 55 igen. | |
|
Som Stefan skriver, ska du köra blandat på 55 och 60 så sätt åtminstone dom större där bak. Å andra sidan är väl bilen framhjulsdriven så då hinner väl 55:orna slitas ner innan 60:orna... ___ //Ulf |
|
|
Det får bli ett par 60-profil av samma b-märke som sitter på nu, dom slits säkert snabbt så får det bli en hel uppsättning 55:or nästa omgång. Tack för svaren i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.