AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.298

Verktyg för kulledbussning bakaxel M5 e39

Hej! Skulle behöva byta kulledbussningarna Länk i bakvagnen på min M5 e39 då det är lite glapp. Verkstäderna tar dock 2000 i arbete och har hört att detta är ganska lätt att göra själv, åtminstone med rätt verktyg.
Så min fråga är ifall någon gjort detta och ifall man kan göra ett billigt vektyg hemma som dessa på M5board gjort Länk

Vet att Schmiedmann säljer ett verktyg för 1000:-ink frakt men hade ju föredragit om jag kunde göra ett eget då det inte används så ofta.

Tack!
Det är enkelt att plocka ihop ett verktyg. Det hänger mest på att du bör ha tillgång till en massa hylsor, rörbitar, brickor (modell tjocka) samt gängstång.

Jag plockade ihop mitt verktyg på 10min. Men då hade jag fri tillgång till massor av delar på min fars mekaniska verkstad. Det blev en del rotande i lådor med korta ämnesrör och med skjutmåttet i högsta hugg.

Men om du tar måtten och åker till biltema eller liknande så borde du rimligtvis kunna plocka ihop lite hylsor, gängstång mm för en billig peng.
Tack för svaret:) Ska se vad jag finner i min fars garage men som du sa så finns ju det ju hylsor osv billigt på biltema! Får ge det ett försök i vart fall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.