AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
599

Cd växlare, navigator, 523i 00??

cc
Någon som vet om det går att
slänga in en cd växlare org, ej org,
i bilen sitter idag en stereo med vanlig kasset bredvid navi/tv´n, finns det inbyggd styrning i bmw spelaren? samt vad detta kan kosta??
Tackar på förhand, nybliven BMW ägare.
Daniel...
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Visst går det, min har allt av det du räknade upp (original).
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vad jag vet funkar det bara med orginal, växlare går väl på ca 5TKR sedan vad montaget kostar vet jag inte, ring din BMWhandlare. Ev kanske det behövs nån mjukvaruuppdatering av enheten för att kunna hantera cdväxlare(gissning).
cc
Tackar !!
Mvh
Daniel...
Ma
30
Martin_J
528i -97
Jag åkte till Tyskland och lät en BMW-handlare där installera den. Blev billigare, resan inkluderad...

Martin
cc
Vad gick det på? har du några andra enkla tips hur man
kan förbättra ljudet utan att bygga om halva bilen, har hört att med stora HIFI paketet så finns det typ 6st högtalare fram, kan man montera dessa i efterhand?
Att åka till tyskland kanske inte är så dumt ändå!

Mvh
Daniel...
Ma
30
Martin_J
528i -97
Hmmmm, nu ska vi se här... Om jag inte missminner mig kostade det 5.200:-, cd-växlare + installation. Kan tyvärr inte hjälpa dig med några tips om stereobyggen. Bör tillägga ett par saker gällande CD-växlaren. Priset varierar enkelt ett par tusen kronor beroende på vilken BMW-handlare i Sverige du pratar med. Min lokala BMW-handlare debiterar 9.600:- för installation. När du ringer och beställer tid hos en BMW verkstad i Tyskland försök att ha någon som pratar tyska med dig. Att använda sig av engelska kan vara en av de mest enerverande aktiviteter man kan utsätta sig för... De vill också gärna ha bilens Fahrzeugbrief faxat till dem, eller bilens chassinummer. På det sättet vet de allt om bilen. De kommer antagligen därefter att ringa tillbaka och reservera en tid för dig. Skriv gärna en tidsperiod i faxen. Och lär dig chassinumret på bilen eller ha det uppskrivit. Då slipper du bli idiotförklarad. :-)

Ang. högtalarna. Jag vet inte hur många högtalare det är i Professional-paketet (vilket jag antar att du menar) men i min bil sitter det 6 högtalare i fram... Som är en business-stereo (nav).

Lycka till,

Martin
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du har std högtalare kan du installerad en sk Sound modul, orginal grejor kolla med BMWhandlarn. Gjorde det i min tidigare M5 3.8 Touring 95 och satte in en subbas, lät otroligt mycket bättre. Finns i och för sig mycket grejor som låter bättre, men är man orginalfreak så är man. Lycka till, och en Tysklandsresa kan nog löna sig om du skall göra allt ovan.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Sl
38
Sladde
540i, 97
Ja, och Nej... Visst har även jag cd-växlare till min navi / tv, men på E39 modellen är det Philips som har levererat navigatorn. Så ett gott råd är att du inte ska försöka dig på att köpa en pioneer cd-växlare innan du är helt säker på att den är kompatibel med ditt philips system. Växlaren styrs via monitorn.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Nån som vet om man kan byta kassettdelen mot MD i E39

(har business Kass/CDvxl/Nav/TV)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.