AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.007

Bästa lackrengöringen?

835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Köpt en BMW E91 med väldigt mkt småprickar i lacken... hjälper inte att den är vit :) Asfalt och annat småprickigt i lacken (intorkad björksav kanske).

Någon som kan tipsa om bästa rubbing/lackrengöring för att råda bot på detta... ? Har polermaskiner.

Priset spelar ingen roll, allt är billigare än att lämna in den på rekond.
Testat stark avfettning, och gno in de med en svamp ? De gjorde jag på min och mina "fläckar" försvann, sedan tog jag lite turtle wax på och de blev bra.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Testat clay/lera?
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Det är nog samlat i lacken under 4års tid... så det sitter tämligen bra :)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Börja med en bra kallavfettning, förslagsvis Mac124 Prickbort. Spola av med högtryck och schamponera. Spola av och gå sedan på med clay.

Länk

/Masten
Länk kolla här, finns lite FAQ och dessutom en "tvättguide" du kan ladda ner med lite tips ang detta.

Med vänliga hälsningar
Patrik Malmros
Owner: Carseal
patrik@carseal.se
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.