|
|
|
|---|---|
|
Hej!Var häller jag på automat växellådsolja i min bil?Är en E34 93 | |
|
Du har ett hål under lådan, det går en bit upp. Där sitter det en insex bult, 14 tror jag att det va. Du får pumpa upp oljan tills det rinner över, sen startar du bilen, utan att ha skruvat i insex bulten, ha bilen på tomgång, foten på bromsen, och dra igenom alla växlar. stäng av, och gör om samma procedur igen.Då får du i ytterligare mer olja. Sen startar du bilen igen, växlar igenom alla växlar igen, insex bulten ska inte vara dit satt, låt bilen gå tills oljan är ordentligt varm. 70-80 grader tror jag den ska va. När det knappt droppar nåt mer från påfyllnads hållet skruvar du dit insex bulten igen, klart. Jag antar att du fyller på med Dextrorn III olja. MVH Tony Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
ferraripeter |
Om jag inte har helt fel så ska man igenligen inte behöva byta olja i lådan,eller? |
|
Personligen tror jag att det bara är bra att byta olja och filter, även i växelådan. Ett byte kanske gör att du slipper problem i framtiden, det e ju dumt att chansa, eller hur? Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
ferraripeter: använder du samma kaffefilter varje gång du gör kaffe åxå??? (Ursäkta kom inte på nån bättre liknelse) //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.