AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.695

Imolaröd Z4 m

Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Denna bil finns hos Bmw i Göteborg bara gått 1350 mil på 6 år. Är det något skumt med den? Någon som vet något om den

Gegga
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Varför skulle det vara något skumt med det? 1350 mil på 6 år är drygt 200 mil om året, inte jätteovanligt för en entusiastbil. Min Z3 rullade inte mer än 300 mil förra året har jag för mig... (är uppe på ~5800 mil på 13 år)

/Masten
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Är du spekulant eller bara nyfiken?
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Jag är spekulant . Men har en E89 09:a 2,3 som jag måste avyttra . Är lite nojig om man skall byta ner sig 3 årsmodeller. Har varit i kontakt med en säljare . Han skulle kolla upp bilen . Skall det inte göras service på en M en gång om året

Gegga
Visa användare
38
mandibeln
Porsche Cayenne Diesel-13
Porsche 991 GT3 -14
BMW 118d Cab-11
BMW Z3 Coupé -99
BMW 325 iA Cab -11
Ducati xDiavel -19
Klart köpläge,

Hade jag inte redan en skulle jag köpt den redan...
Visar ju också hur fel ute Porsche Center Kalmar är med sin svarta coupé för mycket mer pengar. Den har ju inte heler blivit såld...
Sålde Z4 3.0i förra året, mellan maj 2003 och maj 2011 rullade den 2200 mil. Z4M köpt hösten 2008 har gått ganska precis 1000 mil . Lågmilade bilar är inte alla gånger något skumt, med flera bilar i hushållet blir det inte alla gånger så många mil per år. Vet att den gammel-Z4:an med treliterssexa som minst rullade runt 50 mil på ett år.

Exemplaret ser fint ut, lite skralt med utrustning (kunde inte se ett enda tillval?) dock. Djupdyk i historiken och se om du hittar något opassande, prata med tidigare ägare och sen får väl magkänslan avgöra om pusslet går ihop. I annat fall får du skicka ett PM och börja övertala mig att sälja ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.