|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Nu släpper vi det här!! Poängen har gått fram... Den har varit krockad i USA men man vet inte hur mycket. Kanske jätte lite eller jätte mycket. Den kanske är superfin och absolut inga problem med den. Ville endast informera om hur läget var med den, så att man inte köper "grisen i säcken." Jag själv hade tänkt att åka dit och titta på den och provköra men nu blir det inte så... Tom är säkert en jättebra kille och vill absolut inte hänga ut han.... Om han nu köpt den för privat bruk borde han väl sälja den privat också och inte genom sin firma.... MVH / Mange |
|
| Driver man en lite bilfirma är det väl ganska naturligt att man även säljer bilen man använder privat genom firman? Så skulle jag gjort iallafall... | |
| "assume" is when you make an "ass of u and me".... | |
| Kris: nastan battre :) | |
|
Tycker det finns en viss dubbelmoral bland användarna här. Är det en bilfirma som enligt vissa haft ett gott anseende, folk själva har köpt bil av, känner osv så ska man helt plötsligt inte dra "allt för stora växlar" på att bilen fått en salvage och total loss title i USA. Trots att bilen är ombyggd enligt bästa "baltmanér", för vilken normal människa skulle bygga om en 335 på detta sätt? Varifrån kommer delarna, som rimligtvis bör vara betydligt dyrare än att laga den på traditionellt vis. Tycker varningen här är lika berättigad här som om bilen hade stått på Bill33 eller annan obskyr firma. Det kanske visar sig att bilen tillslut är helt okej, detsamma gäller även bilar på andra firmor. Syna alltid objektet, oavsett var det står. |
|
| Nu kan jag verkligen ingenting om importering m.m, men finns de ingen som helst möjlighet att de går att fuska på nåt vis att man inte ser i papprerna att bilen varit en sväng i Litauen? Typ att bilen har blivit renoverad svart? | |
| Och nu menar jag inte specifikt Tom`s 335:a, utan ALLA imp. bilar. | |
|
Om bilen inte reggas i Lituaen så syns det förstås inte i några papper nånstans. Däremot är det ett måste för att regga en Total Loss i Sverige eftersom Litauen är det enda land i EU som tillåter registrering av sådana bilar. När den väl är registrerad i Litauen är den "ren" och kan reggas vart som helst i EU. Nu verkar det iofs inte vara fallet på 335an vi pratar om här utan den verkar ha gått direkt från USA till Sverige eftersom den endast haft Salvage klassning och inte Total Loss. ------- //Lövet |
|
| Usa--->Litauen--->Sverige = Bara glömma, inte ens värt att kolla upp om man ska köpa bil! Usa--->Sverige är väl en annan femma? | |
|
USA->Sverige är normalt mer seriöst eftersom de riktiga vraken inte går att registrera då. Bilar som tagits hem för eget bruk och inte bara för att säljas brukar också vara säkrare. ------- //Lövet |
|
|
Simon76 lever man på sitt ryckte och att man är så bra osv..... Varför tar han inte en egen CARFAX på bilen? Hur svårt är det? Ett klick.... klart. Gör man inte det är man inte seriös, När han vet att bilen är import...... Vet han inte att bilen är import, så bör han byta yrke. |
|
| "Total loss" har rapporterats på denna bil, allt enligt Carfax...... | |
|
det är väl bara att konstatera att bilen är en usa import, den är krockad, ombyggd till i princip nästan annan identitet och vem vill ta i en liknande? En -07 335 import krockad för detta priset... personligen skulle jag aldrig köpa en krockad bil, allra minst från USA. Det gör mig orolig att veta att såna här bilar och ännu mera de från annan tråd kan jag möta på vägen... /Anders |
|
|
"Med känsla": Har du någon aning om ifall någon av dina bilar har varit krockade? Nej. Det har du inte. För kännedom så är det väldigt många "nya" bilar som skadas under transporterna från fabriken till ÅF. Dessa bilar lagas och säljs som helt nya bilar med allt vad det innebär. Omlack, och i många fall byte av, dörrar, skärmar etc. är inget ovanligt på nya bilar. Och att beskriva bilen ifråga som "En -07 335 import krockad" är väl att ta i? Bilen har varit krockad tidigare, men har alltså inte importerats som en krockad bil. Därefter har den byggts om i Sverige. Att en bil blir krockad och sedan lagad är extremt vanligt och det händer på bilar i Sverige, USA, Egypten, Ukraina och Mexico. Men i USA finns ett system där sådant loggas och allt är tillgängligt för allmänheten. Som någon sa tidigare: hade ett fungerande Carfax system funnits i Sverige hade folk blivit mörkrädda. Men du kanske har utrustning för att mäta lackdjup som du använder på alla bilar du köpt? Isf är det ju lugnt. Men att dra alla bilar som varit inblandade i en olycka över en kam är totalt fel. Och om du är orolig för att möta den här bilen på vägarna, vad är du inte då med tanke på alla rattfyllerister? Alla efterlysta? etc etc. Kanske bäst att låsa in sig hemma eller endast köra bil på tomten... |
|
|
Joo jag vet att många bilar krockas, kompisen jobbar spå billackerings firma. Dom gör bara försäkringsjobb. Men bilen har varigt mer en lite lackskadad. Stod att airbagen utlöst. Det betyder i säg inte att bilen är skrott. Vet inte vad som krävs för att en bil ska bli "Salvage" stämplad. Men jag har svårt att tro att en liten buckla i framskärmen skulle ge denna stämpel. Rätta mig om jag har fel. MvH: WerPa |
|
Verdi |
Det är nog inget fel på bilen mer än att den är ful, vulgär och alldeles för dyr? :-) (för 30 tusen till får man en riktig M3) |
|
En Tråd som förljöligar många här på Forumet . Har man inget vettigt att skriva om , då verkar många ha tid att leta och söka fel på andra och hur andra gör . Man fan i mig skäms för hur många på detta Forum beter sig , många utav er skulle inte ha stake i sig att ens nämna det ni skriver här inför den på hoppade , så jäkla lätt att sitta bakomför en skärm och tangentbort o kasta ur sig massa oigenomtänkta saker om andra så det är sorligt . Som att denna bil skulle vara sämre än någon annan ,,, då är ni rätt insnöade många utav er , det finns många bil byggare som lägger ner hur mycket tid o pengar som helst på sina bilar , privata , utställning , racing mm mm , men det är stört omöjligt att få igen dom pengarna , men det förstår int många här . Lägg ner ert klankande o tuggande o felsökande efter bilar på annonser som inte passar i ert tycke och gör något roligara av tiden , men det kanske inte är lika kul som att söka fel .. Riktig Utskällning och Känga till många här , och att jag får igen gnäll vet jag , men det tar jag . |
|
|
Ho Care Visst är det lätt att sitta bakom tangentbordet och skriva om hur andra inte har stake att diskutera i verkligheten. Men det klart...alla kan inte ha det.. |
|
|
HO Care Och du var mig så tuff i dina ord. Färsking med 3 st inlägg luktar någon som vill försvara personen som annonserat. Skiter fullständigt i vad gäller om bilen är korrekt fixad. Raka puckar gäller och ska man vara såkallad seriös handlare så förklarar tydligt vad som skett med bilen. Super till TS som tar upp detta objekt så ev spekulant på ett sådant fordon får möjligtvis en chans att se denna tråd INNAN köp. Många är inte så kunniga på att plocka fram en sådan historik så det är tack vare sådana trådar som får deras bilköp att i stor mån bli lyckad istället för skit! |
|
|
werpa: det är väl självklart att han vet att bilen är en import...han har ju själv importerat den... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.