AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
19.996

Varning! 335 M3-Special på blocket

Sida 2 av 6
tänkte precis skriva samma sak. Det priset för en importerad -07a som dessutom bevisligen har varit "krockad" tycker jag är i blodigaste laget, även om bilen på bild ser väldigt fräsch ut. Sen har jag personligen aldrig gillat när man försöker göra en bil till vad den i verkligheten ändå inte är. Men det är ju min högst personliga åsikt. För dem pengarna skulle jag hellre lägga till lite och köpa en "riktig" M3 om jag nu vill ha en sån bil.

/Anders
An
52
Antimin
325ixT-89. Rullande renovering. Blivande busbil.
Jag känner Tom personligen. Jag själv, vänner till mig och stora delar av min familj har hadlat ett flertal bilar av honom. Varav 3 st har varit "top of the line" för den perioden. Varken jag eller någon av mina vänner eller mina familjemedlemmar har fått den minsta antydan till att Tom skulle vara en oseriös handlare. -Snarare tvärt om. Jag tror faktiskt inte att någon som handlat bil av Tom har fått det intrycket..
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Jaja en till försäljare som kränger allt som går att sälja utan att informera.
Business as usual....

Jobbigt för han/hon som köper utan att bli informerad.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
werpa,
Vad exakt menar du med "kränger allt som går att sälja"?
Vad är det som skulle vara jobbigt för en ev köpare??
Tycker att du ska ta det lugnt med vad du slänger ur dig..

-------
Min bil suger inte...
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Några reflektioner:

Om man köper en såpass ombyggd bil så lär det inte bli kul den dagen något börjar strula. Att bilen dessutom har varit rejält smälld gör ju inte saken bättre.

En hel del saker är ju dessutom custom-made, inget som en normal verkstad har lust att ta i. Till exempel ser navigatorn ut att vara bytt mot en facelift-nav, detta innebär att bilen har kodats om (inte av BMW!) och det kommer inte att gå att uppdatera mjukvaran hos en BMW-handlare. Avgassystemet är ju en annan detalj som måste specialtillverkas om det skulle strula.

Sen undrar jag varför i helvete man skriver "troligtvis enda ex med F1-låda och biturbo" när det sitter en vanlig jävla automatlåda i bilen? Vad är det som är F1 med momentomvandlare? Har aldrig ett en F1 bil med gubb-automat.

Skulle inte ta i bilen med tång. Lägg till ett par tusenlappar och köp en riktig M3:a istället!

Men lägg ner. Har ni ingen eller ytterst lite fakta i fallet så är det väl dumt att dra massa slutsatser!? Är ni intresserade så skaffa fram information istället. Sen är det upp till var och en hur man värderar ombyggnationer, det fina är att marknaden sköter den biten.
3M
718
3MW
E36 Ti
Simon76 sen när blev du utnämnd till försvarsadvokat?? :/

Bilen är en SMÄLD bil från USA som är lagad/stylad med andra delar.
och det är det enda som är viktig för ev köpare att få reda på.

Sedan så tror jag inte på hans historia ;)
3MW: Precis det är fakta. Dock tror jag det är intressant för säljaren om det är en repa på sidan eller ett vrak som ej går att känna igen. Har du bilder eller annan information från bilen så kan ju det avgöra saken?!
3MW; Var det inte du som hängde ut en X5 med felaktig information? Jag hade tagit det lite lugnare efter en sådan grej.

Det som är klargjort är att den varit krockad, att den är import från USA och att den är ombyggd för att likna M3.

Om den är okej lagad och om man uppskattar ombyggnaden ser jag inga problem med den, självklart gör det den svårvärderad jämfört med en Europasåld standard 335i som är garanterat krockfri (det får man bara på Tysksålda eller om man går över bilen med lackdjupmätare).

För att tro på historien behöver man prata med säljaren personligen men det är enbart intressant för möjliga köpare.

Mvh Stephan
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Stephan håller fullständigt med dig! Alla ni som hänger ut eller liknande, de finns företag som nästan har gått i kkt pga att folk skrivit negativt på internet i princip! De jag menar är att googlar man hans namn eller firmans namn så take a guess vilka sidor som ploppar upp på skärmen=( Sämre reklam finns inte och han kan förlora fruktansvärt mycke kunder. Men är han lika som bil 33 tex så ska han ju självklart hängas ut!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man tar in en smälld bil från USA (för det är den ju onekligen) får man stå ut med att det dyker upp på Google. Vill man inte det ska man helt enkelt inte sälja smällda bilar från USA. Om man kan acceptera den bakgrunden är upp till var och en men det ändrar ingen fakta i sak.

-------
//Lövet
håller helt med Andreas där. Samt att bilen även med seriös historia är för dyr enligt min uppfattning.

/Anders
Hoppas att historien stämmer och att bilen inte tagit omvägen via Litauen. Men du får myckrt att övertyga nästa ägare den dag du skall sälja, räkna med ett rejält prisavdrag! De bästa BMWbilarna byggs fortfarande i Tyskland, anser jag, och sannolikt även nästa spekulant. Varför chansa? Mvh,

mrMPOWER
Visst är det så! Bilens historia följer bilen. Hur mycket bilens speciella utseende och ombyggnad är värd får en blivande köpare bedömma. Att det inte passar alla är väl uppenbart men det finns o andra sidan många som attraheras av något som ärnlite annorlunda.

Bilen kan varit en runda förbi Mars också men så länge inget annat än historien ovan framkommit så får vi nog utgå att den är sann. O där tyder inget på att det är ett fuskbygge. Återstår då gör tycke och smak.
3M
718
3MW
E36 Ti
Stephan735i: Jo det var jag som hängde ut bilen och ägaren som registrerade sig här och skulle svara på frågor samt visa att jag hade fel har slutata vara aktiv då jag bad honom om specifika bilder på detaljer samt service bok ;) Så tack för att du drog upp den här. GML 462 (GLM462) är reg nr förövrigt på den bilen :D

Varför skulle jag ta det lugnt? får man bara tycka om en bil/år på forumet eller? :/
Jag hoppas att varje rutten person som säljer krockade, skruvade, stulna bilar går i konkurs!
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Visst, hämtar man hem en bil från USA som uppenbarligen har varit med om en krock(av okänd omfattning), så får man räkna med att hamna i en sådan här tråd.
Anledningen till att jag tog på mig försvarsrollen var att det redan finns tillräckligt många domare som tydligen inte behöver mycket bevis för att döma..
Som tidigare sagts så kan en sådan här tråd göra stor skada för en mindre handlare som lever på sitt rykte.
Nu vet jag inte med säkerhet hur det ligger till med denna bilen. Skulle någon hitta bevis för att den är ett fusklagat vrak så är jag den första att tända bålet.. Men som tråden började, att döma ut en handlare som fuskare, det tycker jag kräver lite mer bevis.
Sen huruvida bilen är för dyr eller inte, det återstår ju att se.
En sak är säker, det är en speciell bil som kanske inte är helt lätt att hitta köpare på.

-------
Min bil suger inte...
3MW: Offtopic - minns jag itne fel så framkom en hel del uppgifter som motsade dina första uppgifter (skum servicebok, ägare 40mil från verkstad etc). Vad Stephan troligen menar är att allt inte är svart eller vitt och att man ibland drar förhastade slutsatser. Så istället för att anta en massa saker så kan man vänta med att springa i mål innan man faktiskt VET hur det ligger till.

Simon76: Instämmer till fullo, bra sammanfattning! Håller vi oss till fakta så är dessa trådar guld värt. Men blir vi lata och skiter i faktan så faller ju det hela.
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
"Assumptions is the Mother of all fuckups"

Citat av Tommy Lee Jones i Jagad.

Håller med om att det är bättre att ligga lågt om man inte har alla fakta klara för sig

\Mats
3M
718
3MW
E36 Ti
Keiser: Du mins rätt men verkar inte ha läst hela tråde... Det var uppgifter som säljaren sa till mig och sedan var det även säljaren som försökte hitta service verkstaden på nätet medans jag stod bakom honom. Men tydligen så var det inte så fint som de ville att vi skulle tro på annars hade du dykt upp med info som motbevisar mig. Sedan om du läser hela tråden så har jag skrivit att jag är redo att be om ursäkt ifall något som jag skrivt/sagt inte stämmer bara de bevisar att jag har fel eller blivit fel informerad....

Nu tycker jag att vi skippar den bilen hos MALMGRENS BIL I MUNKEADL AB och låter tråden handla om 335:an !!

Vill du diskutera X5:an kan vi bara väcka den tråden istället!
3MW: Jodå, jag har läst hela tråden. Det är just det som är poängen, säljaren hittar inte infon -> du tror att den itne finns (antagande), du tycker stämplarna ser skumma ut och att det är en noname firma (antagande) etc etc. Istället för att anta så håll dig till det du faktiskt vet istället för att dra (felaktiga) slutsatser. Därefter blev de visad andra uppgifter (känd firma nära ägaren med riktiga stämplar). Nästa antagande du gör är att eftersom säljaren inte visat dig foto så har du rätt. Det kan lika gärna vara så att han struntar i dig. Dra inte slutsatser från otillräcklig info!
Sru off topic. Ska vi ha vidare diskussion kan vi ta det i den tråden.

Matsh: Mitt favoritcitat! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.