AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
44.075

TV4 debatt ikväll om motorcyklist som dog efter polisjakt

Sida 4 av 12
Anders; Det skedde för 9månader sedan = ingen chock längre. Om hon nu mår så dåligt att hon uttalar sig så illa som hon gör är det TV4s jobb att inte sända det hela, vilket de inte borde gjort endå med tanke på hur usla programmen var.

Varför tillät föräldrarna honom att köra utan körkort? Jag hade skämts och anklagat mig själv om det hade varit jag som varit förälder. Min pappa sa blank nej när jag ville trimma min moped vid 15år. Visst är den en tragedi, det är hemskt och j**vligt onödigt att behöva dö för något så fånigt som att köra 250 under en timmes tid i Stockholms området vid 22års ålder, ut i skolor och berätta om hur illa det kan gå i stället för anklaga polisen.

Ta upp glorifieringen som bland annat Patrick Fürstenhoff står för, han tjänar fortfarande pengar på sina Ghostriderfilmer som garanterat inspirerat körningen 20/7-2011 i TV4 det hade varit ett bättre tema.

Mvh Stephan
Det kommer alltid finnas människor som inte har tillräckligt med förstånd för att inse hur illa det kan gå innan det är för sent. Man lär tyvärr av sina misstag många ggr...
Sen att som polis inte kunna hejda sig i såna här situationer är ju rent tragiskt. Polisen handlade fel!. Finns inte nån som har rätt att köra i dom hastigheterna på en valtrafikerad väg.

Ni som uppenbarligen inte ser faran med poliser som blåser runt som idioter på allmän väg, hur fan tänker ni?

Anders; Kunde inte sagt det bättre själv!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag ser hellre att polisen kör runt som idioter än att 22 åringar utan körkort gör det.

-------
//Lövet
Koffa: det är klart att det är en fara men den är man beredd att ta. Alternativet är att vi har mängder av idioter som kör 200+ ...utan sirener, utbildning och anledning. Hur tänker du?
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Är det ingen som reagerar på hur poliserna pratar med varandra i saaben under jakten?

Håller med Anders, koffa, GINO till 100%.

Keiser: vad är det för anmärkningsvärd utbildning du tänker på??
Lite halkkörning och en tvåveckors utryckningsutbildning?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
hur dom pratar i bilen skulle jag lägga väldigt lite energi på! Har du hört hantverkare på ett bygge någon gång?
Hade t.ex. min sambo hört hur jag pratade med mina kollegor på jobbet skulle nog varken jag ha min sambo kvar eller dom sina fruar!

Klart polisen ska jaga buset, och fakta är ju att dom "jagade" ju bara honom i ca 10 min sen övergick det ju mer till att spåra.
och att dom körde fort, fan klart polisen ska få köra fort, dom har varningar i form av blinkande ljus och ljud, utbildning att köra fort i trafik.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Grabben borde släppt av tjejen direkt och inte kört runt med henne i +200 blås med snutjag. Självklart är det inte polisens fel att han väljer att köra runt i över en timme för att till sist fronta en vägbom.

Om polisen slentrianmässigt börjar släppa fortåkare när de kör över x km/h, vilket beteende uppmuntrar de till då?

Om bankrånare inte får jagas om de är beväpnade med automatvapen, vilka vapen tror ni de skaffar sig då?

Visst är det en tragisk historia, främst för pojkens familj som både måste leva med förlusten och vetskapen om att han nästan körde ihjäl en annan ung person... :(
Koffa: ja sätt det till utbildning/erfarenhet/omdöme då om det känns bättre. Dvs precis tvärtom mot vad tex 22-åringen hade.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker inte heller man har något direkt att anmärka på hur de pratar. I alla fall inte av de 30 min jag hörde av den långa filmen där jag tyckte det var vettig nivå. Personer som arbetar i ovanligare yrken där livet är en insats, som militär, polis, brandmän och kirurger (andras liv) har ofta en jargong som inte menar något illa utan är ett sätt för dem att kunna hantera situationen.

Koffa: det är en så dumma kommentarer så det svarar jag inte på. Har du inget att komma med så gör något annat, vore bra om denna diskussion inte går ner på dagisnivå.
Kalla det vad du vill, men det är du som sitter och försvarar en insats som är utdömd av dels en docent i trafikmedicin och en utbildningsledare för polishögskolan.
Och som är utredd och friad av polisen. Rätt ointressant vad docenten och utbildningsledaren då säger.

Deras skuld i olyckan är prövat i domstol... Inte polisens insats. Herregud...
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Lades inte utredningen ner? eller är jag ute på hal is då?
polisens insatsen har kanske lite med skulden i frågan att göra! Mamman har lämnat in en anmälan och vi får se om den kommer fram till ett annat resultat, jag är tämligen säker på att så inte är fallet. Och lägg ner din otrevliga attityd, vad är ditt problem?
fredde 7
visa gärna lite respekt, en 22åring miste livet.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Länk

koffa; Har du överhuvudtagit sett filmen? Det verkar inte som det med tanke på hur du skriver. Känns som du helt svalt TV4as kraftigt vinklade program.

Polisen jobb är att stoppa brottslingar och det är vad Christofer var i detta fallet var det inget efterföljande det sista 30min vad SAABarna gjorde 8km bakom spelade ingen roll för framfarten av MCn och om någon påstår att han blev stressade av helikoptern. Vad ska polisen göra då? Lägga ner verksamheten för det är garanterat att pulsen höjs om man är på gång att gripas av polisen.

Löjligt program, löjlig vinkling och märklig diskussion av vissa.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.