|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sk förmånsbil, dvs en firmabil som jag förmånsbeskattad för varje månad. Jag har inte fri bensin utan skickar varje månad in ett dokument med utlägg till min arbetsgivare som förutom hotell, lunchkostnader mm också innehåller antalet resor samt sträckan i mil för varje resa multiplicerat med 6.5 kr. Min fråga är om jag behöver föra en detaljerad körjournal för Skatteverket? Min arbetsgivare tycker att dokumentet med utlägg räcker. | |
| Detaljerad körjournal behövs när arbetsgivaren betalar bränslet, dvs inte i ditt fall. För säkerhets skull är det nog bra om du har en sparad spec för resorna, men det ska räcka med en enklare variant eftersom du betalar bränslet, uppvisas bara om någon (Skv) frågar efter den. | |
|
Jag säger som ovanstående; Nej, du behöver ingen körjournal. Men det är ju alltid bra att ha nån dokumentation att visa om någon udda situation uppstår. __________ Mvh Grelle |
|
|
Om du passerar 3000 mil i tjänsten på ett år och har fått nedsatt förmånsvärde till 75%, kan det vara praktiskt att ha en journal att luta sig mot. mvh Anders |
|
| Tack för er hjälp, då är det som jag tror. Jag kommer inte över 3000 mil i tjänsten även om det är ganska nära. Jag kommer nog föra en enklare journal. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.