|
|
|
|---|---|
|
Förstår inte detta, jag tog bort kontakten och plockade loss luftmassemätaren för en liten rengörning. Gick hur enkelt som helst förutom nu när jag ska sätta tillbaka och BARA plugga in kontakten till lmm igen. Den går att skjuta in men den klickar inte fast som den gjort förut. Ser inget fel eller något som gått isönder. Helt lost här.. Någon som haft samma problem? | |
| Svårt för någon på forumet att avgöra, kolla så att clipset som ska haka i sitter i rätt läge. Om det är samma modell som på 6orna så ska metallbågen vara ca 3 mm högre än plasten, sen ska det bara vara att klicka fast den. | |
|
Hexagon: Det är förståligt, kastar ut frågan lite ifall om att det kändes bekant för någon. Jag tror det kan skilja sig mellan 6orna då det endast är ett plaststycke som går ut ifrån lmm med stift som sitter längre in på insidan av plaststycket och ifrån själva bilens kablage är det en kabel och en kontakt med uttag för stiften med två hakar i plast på sidan som ska hakas i lmms hakar och glida över dessa för att fastna. Alltså bara att plugga in och trycka till för att hakarna ska gå i varandra, men hur jag än trycker så klickar kontakten inte fast. Känns enormt ologiskt då den glidit på rätt enkelt och klickat fast förut.. Kan ta en bild i morgon och lägga in, känns aningens frustrerande detta :) |
|
|
Fantastiskt! Provade återigen idag då jag skulle visa en bekant detta underliga fenomen, jag ruckade lite på kontakten och skulle visa att den gled på men inte klickade i. Tryckte på kontakten och plötsligt sa det bara "klick" Underbart när saker lagar sig självt :)) Lägger iaf till en bild på hur kontakten ser ut, trots att man inte ser de små hakarna som ska klickas i. Själva kontakten/ Länk Kontakten (inte ännu iklickad) men på plats/ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.