AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.250

Tak-Räcke till bmw e36 coupe - 96, funkar biltemas?

Hej! Var kan man få tag i takräcke till min bmw e36 coupe? Såg på biltema att hade bilar till som har "drop list" Det går en skåra ner, men det är ju ingen "list" Men funkar det med dom?

Om folk undrar varför jag ska ha, är det för jag är ute efter "tyskstuk".
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Dropplist är det på gamla Volvo 240 och liknande....

Så nej, det lär inte passa din bil!

Du behöver ett takräcke som är modellanpassat till just E36 (tror att coupé och saloon har samma takräcke men kolla med BMW för säkerhets skull).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
jo helt sant det passar inte.

Såg denna

Länk

Tror du den kan funka bättre? finns ju en liknande kant :P
RV
141
RVR_II
E12 518 mintgrün -1975-
E36 328Ci bostongrün -1997-
F11 530dT Carbon Schwarz -2013-
Du får tänka på att det är karmlösa fönster så om du skall använda takräcket i länken får du åka med rutorna nere en bit. Men det är förmodligen inte att rekommendera iaf då listen som tätar rutans ovankant mot karossen förmodligen inte mår bra av trycket takräckets låsningsmekanism skapar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Personligen skulle jag undvika alla takräcken som inte är helt anpassade för bilen - det finns många som har tryckt sönder taken och fått bucklor...

Mvh
Johan B

Har inte tänkt och lägge där fönstret går. Det är en liten kant innåt innan förnsterlisten cirka 5-6mm in. men vet inte :P
Johan b, Jag ska inte lasta något , det är mest för "tyskstuk" :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Problemet är väl att det är extremt lätt att överspänna "universaltakräcken" så att de skapar för mycket press mot plåten - och det behövs inte mycket kraft för att få en buckla...

Mvh
Johan B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.