|
|
|
|---|---|
|
Hej... har läst lite runt i olika tråder och försökt att åtgärda mitt problem med andras erfarenheter men inget har hjälp.. När jag driver på nyckeln så hör man att startmotor vill men orkar inte gå runt..och ibland hör man bara ett klick från den... jag har: * Köpt nytt batteri * Byt + kabeln från batteriet till startmotor samt + kabeln från startmotor till generatorn * Kollat så att jordflätan inte är av * Har vridit runt motor men en nyckeln och man hör ett litet klick ..och sen går den runt lite trög men inget farligt tror * Den startar direkt om man puttar den * Hade inga problem innan motor bytte..nu sitter i den en 325 Vad mera kan jag kolla..Pls nån..... Hälsningar / Loski | |
| Det är väl startmotor som är trasig | |
| mät upp din generator, har haft liknande problem ganska nyligt som dig på både e46 och e30. Mät direkt på batteriet med multimeter! Du ska ha över 12,5V avslagen motor och kring 14,2-14,4v på tomgång! Dom värderna hade jag på e30,e46 när allt är som de ska! Om du får värden kring 12v och sjunkande på tomgång så vet du att de är mest troligt fel på generatorn om alla kablar är hel eftersom laddningen funkar dåligt! Oftast kolen/laddregulatorn som e slut! | |
| Missade nog lite,,alltså när bilen startar, hur länge går den? Om de är fel på laddningen så lär motorn slockna efter typ 1tim! Under den tiden så börjar belysningen, halvljusen m.m att bara bli sämre o sämre. Ungefär som om du installerar en dimmer som sjunker gradvis:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.