AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.993

Byta katalysator e91

dd
6
ddavid
Bmw 325xi - 07
Behöver byta kat på min e91 då dem är helslut. Finns det nått alternativ till original? och isåfall var? :)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Kolla med a-allt-avgassytem i Mölndal. Nästan halva priset mot original inkl frakt.
dd
6
ddavid
Bmw 325xi - 07
Tack! Skickade iväg ett mail till dem nu så får hoppas dem kan hjälpa mig :) inga andra alternativ eller?
Har du kollat bildelsbasen?
dd
6
ddavid
Bmw 325xi - 07
yes det har jag, där finns ju dock bara original och tänkte om det fanns nått alternativ till det? känns inte riktigt värt att köpa original för de pengarna.
Sitter kattarna i grenröret eller du har dem under bilen? Är de under som jag antar så kan du ju köpa sportcat eller race cattar och montera dit eller någon du känner som kan svetsa dit dem. Ridetech har för billig peng
dd
6
ddavid
Bmw 325xi - 07
Det jävliga är ju att dem sitter i grenröret...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har din kärra rullat 30.000 mil eller mer ?? Livslängden på en Cat bör ligga där nånstans. Eller har den blivit dränkt i oförbrändt bränsle??

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
dd
6
ddavid
Bmw 325xi - 07
Den har rullat 15.000 mil och ja de har den blivit tråkigt nog. Hade v-tech ett tag i den och det gjorde att den fick för mycket soppa och klarade inte av att förbränna.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Hasso!
HAr du koll på dieselkattar. Fick byta min nyligen. Fick först domen från verkstan att att det var turbon (som dock nästan var ny). Kollade den hos GIK som sa att det inte var nåt fel på den. Bytte sen på eget bevåg MAP-sensor och LMM.
Hade innan det problem med glödning och körde vid ett par tillfällen ganska länge på startmotorn. Kan det ha orsakat att katten sätter igen? Eller kan det ha varit pga LMM?
Hur som helst går den bra nu efter jag bytte kat, men man funderar ändå lite på om orsaken till att den har satt igen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Njet moderna dieslar är inte mitt gebit direkt, så jag ger mig inte på några gissningar, men tror inte katten ger sig för att du kör nått längre på startmotorn, däremot om man laddar igenom mera än vad kapaciteten är dvs ställer på den så är jag inte förvånad om den ger sig i förtid, kanske metalliska racekattar är att rekomendera då tex.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.