|
|
|
|---|---|
|
Har ni några bra tips på bra bromsbelägg till min 530i? Har kollat på Mekonomen och där tipsa dom om Mintex bromsbelägg. Men jag har jag läst att dom inte är någon höjdare?. Så jag skulle vilja ha lite tips här om vilka som är bra! | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har kört en längre tid med Mintex bromsbelägg och Brembo bromsskivor (allt från Mekonomen) på min 535i E34 och det fungerar alldeles perfekt - har aldrig någonsin haft minsta problem. Vilka problem uppges vid användning av Mintex? |
| Jaha okej! Skönt att se att någon tycker att dom är bra xD! Det jag har läst är att mintex gnislar och att bilen stoppar klart sämre. Då får man ju en tankeställare om man kan få tag på något bättre som ligger i samma prisklass eller lite dyrare. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har själv läst i andra trådar att Mintex belägg från Mekonomen saknar antiskrikplattor - men detta stämmer inte för de belägg jag har köpt till min 535i E34 - se denna tråd Länk Har man inte antiskrikplattor så är det såklart större risk att det gnisslar vid inbromsning. Att de stoppar sämre har jag inte märkt, kör ibland "inspirerat" och inte rädd för att använda bromsarna. För en dag på banan bör man nog byta belägg, men till all annan typ av körning tycker jag de fungerar utan anmärkning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.