AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.315

BMW 328i E36 1996 trubbel

Be
6
Bemujocke
328iM -96
tjena, har tidigare skrivit om mitt problem men provar igen.
som sagt har en e36 328i -96 som inte varvar som den ska den tar inte mer en c.a 5200.
Har sprungit fram och tillbaka på diverse verkstäder och bytt bl.a luftmängdsmätare, kamaxelgivare, har nya stift i den, tändspolarna är bytta.
har även precis införskaffat carsoft 6.5 och får felkod 214 weg-geschwindigkeits signal och 17 einspritzsignal ti (tq) nicht plausibel.
214 har jag uppfattat som vehicle speed sensor och 17 läste jag skulle vara fuel injection signal is not within normal parameters.
läste i ett annat forum att vehicle speed sensor skulle vara abs givaren på höger bak, och har idag bytt den, nollade sedan felkoderna, och kunde varva ur bilen som sej bör 2-3 gånger sedan var det stopp igen.
det går att varva stillastående hur mycket som helst efter att koderna blivit nollade men så fort man kört verkar detta komma tillbaka..
är nu helt paff på detta och vet inte vad jag skall prova nu ?
tacksam för hjälp, Mvh. Joakim
El
116
Eldano
Audi A3 2.0TFSI Quattro -06
328i e46 -98 Såld
"har idag bytt den, nollade sedan felkoderna, och kunde varva ur bilen som sej bör 2-3 gånger sedan var det stopp igen."

Vad hade du för koder efter detta?
Be
6
Bemujocke
328iM -96
Det är samma koder som kvarstår
El
116
Eldano
328i e46 -98 Såld
Jag kan ha hittat vad som kan vara felet. Texten är översatt med google translate så du får ursäkte den kassa engelskan, men du kan nog tyda vad felet kan vara i alla fall.

"So now I'll get back to you by word to describe my next move. could reproduce the error on Friday after a short freeway ride full throttle and then leave without a "cold Descend" the vehicle. Later after the start about 5 minutes later all the errors were there. then staked ABS ECU connector. transmission emergency program will not come, car runs perfectly. So the logic for me ......... get the transmission control unit from the ABS control unit false information. ABS control unit removed, sent for repair. Tell a friend I got the info that the controller had a defect and repaired. morning it should be there, then reassembled everything and hopefully set the final point on this issue."

Läser man hela tråden så får man ut att bilen fungerade perfekt igen efter att han hade skickat in "ABS control unit" på reparation.

Länk till forumet: Länk
Be
6
Bemujocke
328iM -96
Ja det skulle ju kunna vara , gjorde en abs reparation förra vintern bytte en givare vänster bak då men lampan slocknade inte men nu minns jag ju inte om meken skickade iväg.hjärnan eller inte men för att lampan skulle slockna var iaf bara någon kabel som brustit vid hjulet. Måste fråga honom om detta, tack för.hjälpen !!
El
116
Eldano
328i e46 -98 Såld
Bara skoj om jag kunde hjälpa, hoppas det löser sig :)
Be
6
Bemujocke
328iM -96
Hej igen !
har idag gjort ett nytt försök med carsoft och fick idag flera koder, ska ge er all info jag fick.

214 Weg-geschwindigkeits signal
18 EWS- Signal fehlerhaft / Signal nockenwellengeber (MS43) von der elektronischen-wegfahr-sicherung (EWS)
erfolgte beim startversuch kein freigabe für die DME. Überprüfen sie die batterie im zündschlüssel, die auschlüsse an der EWS sowie die verbindung EWS-DME.

17- Einspritzsignal ti (TQ) nicht plausibel
16- Drehzahlsignal nicht plausibel

1 sicherung vom IB und TSH

ni får ursäkta att koderna är på tyska, varför vet jag inte.
har som sakt fått kod 214 och 17 tidigare, tog nu en provrunda också efter att ha raderat koderna och kunde varva ur som vanligt EN gång, sedan stopp vid 5000 igen.
någon som vet ? tack på förhand !
El
116
Eldano
328i e46 -98 Såld
18 EMS - faulty signal / signal cam shaft encoder (MS43)

From the electronic-Wegfahr backup (EMS) took place at the
Launch attempt no release for the DME.
Check the battery in the ignition key, the connections
At the EMS and the ERM link - DME.

"1 sicherung vom IB und TSH" Verkar vara en säkring som det har gått snett med där, från IB och TSH vad nu det är.

Jag skulle fortfarande tro att delar av dina problem löses om du lämnar in din ABS kontrollenhet för lagning.
Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Om felet inte är löst så kan du få en ledtråd av mig, hade samma fenomen som du på min 528it 98:a den slutade dra till stoppet och la sig på 5500rpm istället för ca 6500rpm som är "normalt", varje gång vi nollade felkoderna kunde jag varva ur den EN gång sen blev den "spärrad" det visade sig vara en wire ifrån en elmotor till ett spjäll som stryper motorn när ASC slår till (hänger ihop med ABS systemet) som va boven i dramat, efter bytet och nollning av felmeddelande så sjöng den ut som sig bör var gång...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.