|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Behöver få min bil besiktigad innan mitten av maj. Det som behövs bytas är handbromsbackar, samt fixa airbaglampan. Tydligen så byter man hela bromskittet när man byter handbromsbackar. Vet inte vad felkoden är på airbaglampan. Självklart ringde man till Göteborgs Bilservice i Partille, men där var det fullbokat i över en månad framåt. Där rekommenderade de Bo-Jimmys Bilservice istället. Tyvärr har jag ju läst mycket negativt om Bo-Jimmys här på Autopower. Är tveksam till dem nu. Hittade de här: Länk ett enmansföretag, som jobbar i sitt Garage. Tar 3000:- för alla bromsar bytta bak. Är det billigt eller dyrt? Vill helst komma undan så billigt som möjligt... vet inte heller om han fixar airbaglampan. Rekommenderar ni någon billig och bra verkstad i Göteborg? | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Kanske göra ett besök hos oss på Schmiedmann i Kungsbacka?? |
|
Tack för tipset. Kan fråga dem vad det kostar. Har du varit hos dem själv? |
|
|
Schmiedmann tog 1650:- för byte av endast handbromsbackarna. Tydligen behövde man inte byta hela bromspaketet där. Glömde dock fråga hur mycket de tog för airbaglampan... dock kan det ju vara svårt att avgöra då man inte vet felet. |
|
|
BavariaBMW har jag själv lämnat in bilen till för service och någon reparation. Tycker att han har bra priser och gör ett br jobb. Han har släckt min airbaglampan med. Ring och prata med honom , varför skall man byta hela kitet bara för att handbromsbackarna är slut. |
|
|
Det räcker ju att sätta sig för hårt i sätet eller sätta knät i sätet om man skall sträcka sig efter något för att airbaglampan skall börja lysa. Det är ju en del som dammsugit under säte och fått lampan att börja lysa. Och naturligtvis så släcker han inte bara lampan han kollar vad som utlösts i systemet. |
|
|
Vill inte försvara enskilda handlare, men jag har erfarenheter från aukt. och icke aukt. reparatörer/verkstäder i göteborgstrakten - ibland går allt smidigt och bra, ibland är det missförstånd och höjda röster. Var tydlig från början, övertydlig. Jag vill faktiskt inte sätta under medel-betyg på någon verkstad i göteborg, förutom Bilia/BMW Mölndalsvägen och då "bara" pga priset. Ring runt - åk runt, och kolla vilka alternativ som finns. |
|
|
Bavaria BMW tog 3800kr. Tydligen gick han bara med på att byta hela bromspaketet. Göteborgs Bilservice har inte tid förens om över en månad. Ska ringa Bo Jimmys bilservice imorgon och fråga. Schmiedmann lutar det åt just nu, 1650:- för byte av handbromsbackar. Dock så glömde jag fråga dem angående airbaglampan. Tror ni dom tar betalt för att bara felsöka? |
|
|
Bo-Jimmys tar också ca 1500:- för byte av handbromsbackarna. Dock så kunde de inte säga något rakt ut, utan att veta hur bromsskivorna ser ut... Bo Jimmys eller Schmiedmann är frågan nu! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.